Increderea consumatorilor europeni scade si in noiembrie

Luni, 03 Decembrie 2007, ora 10:22
1076 citiri
Increderea consumatorilor europeni scade si in noiembrie

Vanzarile cu amanuntul din Europa au inregistrat, in aceasta luna, cea mai mare scadere lunara, din mai 2004. Concluzia studiului efectuat de agentia Bloomberg este ca principalii factori care au cauzat scaderea cheltuielilor de consum sunt scumpirea carburantilor si cresterea dobanzilor la credite.

Ancheta realizata in randul a 1.000 de manageri ai companiilor de retail din UE indica cea mai mare scadere in zona euro, valoarea indicelui fiind de 45,9, fata de 49 in octombrie. Valorile, fiind situate sub 50, reprezinta scaderi ale vanzarilor. Analistii considera ca furtuna de pe pietele financiare s-a repercurtat asupra increderii consumatorilor, care prefera sa-si amane parte dintre cheltuielile ce nu sunt urgente.

Cresterea preturilor la petrol, la produsele alimentare si criza pietei imobiliare din SUA ameninta dezvoltarea economiei europene si descurajeaza cheltuielile de consum din zona euro. Increderea consumatorilor germani a scazut la cel mai mic nivel din ultimii doi ani, iar FMI a ajustat in scadere prognoza expansiunii economiei din zona euro. "Consumatorii adopta o atitudine de asteptare cand vine vorba despre cumparaturi, pe fondul riscurilor economice. Scumpirea facturilor pentru intretinere si preturile combustibililor induc reajustari ale bugetelor gospodariilor", se arata in studiul realizat de institutul NTC.

Retailerii din Germania, cea mai puternica economie din UE, au inregistrat cea mai mare scadere a vanzarilor, indicele coborand in noiembrie la 43,6, comparativ cu 48,6 in luna anterioara. In Franta, greva de noua zile a transportatorilor a afectat vanzarile cu amanuntul, indicele pierzand din valoare, pentru a doua luna consecutiv, la 48,8. Si retailul din Italia a avut de suferit, valoarea indicelului ajungand la 45,3, fata de 48, in octombrie. Chiar si reducerea drastica a somajului nu s-a tradus in cresterea vanzarilor, dupa cum era de asteptat.

Continuarea in Standard

Bloombiz

Bloombiz.ro Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul infoBloombiz ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.