Primariile si agentiile de dezvoltare intercomunitara vor primi de la Trezoreria
Statului, prin intermediul Autoritatilor de Management, sumele necesare pentru
achitarea facturilor primite de la furnizorii cu care dezvolta proiecte finantate
din fonduri europene.
"Este pentru prima data cand sistemul incepe sa lucreze in favoarea beneficiarilor
din categoria primariilor si agentiilor de dezvoltare intercomunitara.
Acestea inregistreaza restante in valoare de peste 300 de milioane de lei, iar statul va deconta aceste cheltuieli, urmand ca ulterior sumele sa fie rambursate de Comisia Europeana. Suplimentar, masura va fi mai mult decat benefica si pentru firmele care sunt afectate de incasarea cu intarziere a facturilor emise catre acesti beneficiari", a declarat ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici.
Ordonanta adoptata de Guvernul Romaniei introduce si reglementeaza mecanismul de
decontare a cererilor de plata, care va functiona in paralel cu cel de rambursare a sumelor achitate de beneficiari din surse proprii.
Primariile si agentiile de dezvoltare intercomunitara vor putea depune la Organismele Intermediare sau la Autoritatile de Management cererile de plata si facturile aferente. Dupa ce sunt verificate cererile de plata, Autoritatile de Management vor achita beneficiarilor valoarea cheltuielilor rambursabile si a taxei pe valoarea adaugata aferenta acestora.
In acelasi timp, beneficiarii sunt obligati sa plateasca facturile primite de la contractori in ziua in care au incasat fondurile virate de Autoritatile de Management. Ulterior, beneficiarii trebuie sa depuna cereri de rambursare in care sa fie incluse facturile decontate prin intermediul noii reglementari.