Chiar daca 2009 a fost un an dificil pentru afaceri, in general, francizele sunt considerate in continuare o investitie profitabila. Bloombiz.ro iti prezinta 10 francize de succes.
Sunt cateva francize care au invins criza si continua sa prospere. Branduri precum Baskin-Robbins (pe locul 47) sau Midas (pe locul 230) francizeaza de mai bine de 80 de ani si continua cu succes.1. Subway
Numar de francize: 31 445
Francizeaza din: 1974
Cost de startup: 84 300- 258 300$
Cu aproximativ 40 de magazine care se deschid in fiecare saptamana, peste tot in lume, Subway se extinde exponential, incurajat de mesajul “Eat fresh!” si programul Footlong, de 5$ care deja a devenit un trend.
Se preconizeaza ca la inceputul lui 2010, Subway va depasi McDonald"s.
2. Mc'Donalds
Numar de francize: 25 801
Francizeaza din: 1955
Cost de startup: 999 900-1 842 700$
Mc'Donalds a inregistrat o crestere de 6% a profitului, in cel de-al treilea trimestru al lui 2009, in mare parte, datorita lansarii noului prods McCaffe Espresso.
Desi alte restaurante au inchis unitati, McDonald"s a deschis mai bine de 900 de noi restaurante numai in Statele Unite si inca 1000, in restul lumii.
3. 7-Eleven Inc.
Numar de francize: 35 141
Francizeaza din: 1964
Cost de startup: 40 500-775 300$
Succesul cresterii lantului de magazine universal 7-Eleven consta in know-how-ul care vine la pachet cu franciza. Este cea mai mare franciza din lume, devansand McDonald’s inca din 2007.
4. Hampton Inn
Numar de francize: 1636
Francizeaza din: 1984
Cost de startup: 3 716 000-13 148 800$
Strategia pentru acest lant de hoteluri este sa-si pastreze standardele inalte, fara sa ii ignore pe turistii business ale caror fonduri au fost reduse din pricina crizei .
Aceasta strategie pare sa functioneze pentru ca, in 2009, Hampton a deschis inca 150 de noi hoteluri.
5. Supercuts
Numar de francize: 1 028
Francizeaza din: 1979
Cost de startup: 111 000- 239 700$
Saloanele de coafura Supercuts au ca principal atu preturile rezonabile. Este cel mai valoros brand al Regis Corp, care include noua francize. 3 milioane de oameni se tund in fiecare luna la saloanele Supercuts.
Anul trecut, desi alte saloane au dat faliment, Supercuts a reusit sa mai deschida inca 80 de noi saloane in Statele Unite.
6. H&R
Numar de francize: 4 502
Francizeaza din: 1956
Cost de startup: 26 427-84 094$
Inevitabilele schimbari ale legislatiei de taxe si impozite nu fac decat sa ajute la prosperitatea brandului H&R, o afacere bazata pe consultanta fiscala.
7. Dunkin Donuts
Numar de francize: 8 924
Francizeaza din: 1955
Cost de startup: 537 750 -1 765 300$
Celebritatea acestei francize vine din faptul ca Dunkin vinde anual mai multa cafea neagra decat orice restaurant din Statele Unite.
8. Jani-King
Numar de francize: 13 046
Francizeaza din: 1974
Cost de startup: 11 400- 35 050$
Compania care ofera servicii de curatatorie a deschis anul trecut un serviciu de call-center non-stop, pentru a ajuta cu programarea si managementul francizelor. Anul acesta, va lansa un site interactiv si echipament pentru video conferinte, in 120 de sedii regionale.
9. Servpro
Numar de francize: 1478
Francizeaza din: 1969
Cost de startup: 102 250- 161 150 $
Desi a aparut in urma cu 40 de ani, compania si-a lansat prima campanie de publicitate la nivel national abia acum 5 ani, iar prima extindere international e planificata pentru acest an.
Cu toate acestea, Servpro este cea mai mare companie de reconstructii dupa calamitati din Statele Unite, iar in 2009 a facut primul sau milliard de $.
10. ampm MiniMarket
Numar de francize: 2 956
Francizeaza din 1979
Cost de startup: 1 835 823- 7 615 065$
Francizele din industria alimentara au cel mai mare success. Drept dovada, numai anul trecut, francizele ampm MiniMarket au vandut 18 milioane de hot dogs.