Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum sa iti personalizezi franciza

Cum sa iti personalizezi franciza

Atunci cand un antreprenor ia decizia de a deveni francizat, trebuie sa fie constient ca independenta lui in operarea francizei este limitata, deoarece acum face parte dintr-o organizatie mai mare.

Asta inseamna ca de fiecare data cand va vrea sa ia anumite masuri sau sa faca orice schimbare de planuri, cum ar fi de exemplu schimbarea culorii brandului francizei, va avea mai intai nevoie de aprobari.

Francizatii sunt incurajati sa-si exprime personalitatea fara sa schimbe baza brandingului.

Vestea buna este ca exista mai multe modalitati prin care antreprenorii isi pot exprima creativitatea si se pot bucura in continuare de toate beneficiile care vin odata cu statutul de francizat.

Cheia este sa obtii din timp aprobarea francizorului, astfel incat sa ai parte de sprijinul lui.

Francizorii isi doresc sa includa cele mai bune practici de operare a unei francize.

Insa daca te decizi sa faci modificari in secret si daca nu este in interesul organizatiei, risti sa-ti deteriorezi relatia cu francizorul.

Incearca sa vezi relatia dintre tine si francizor ca fiind una de parteneriat, iar francizorul o va percepe in aceeasi maniera.

Ofera produse specifice regiunii in care activezi

De exemplu, cand Yogurtini, un restaurant din Arizona in care se comercializau iaurturi inghetate a fost inaugurat, proprietarul a decis sa ofere o varietate de arome, cum ar fi cele de ceai verde sau acai, precum si toppinguri de ciocolata si jalapenos.

Astfel, francizatii ar trebui sa ofere arome specifice regiunilor in care sunt situati.

Si asta pentru ca ceea ce este cerut intr-o anumita regiune poate sa nu fie pe placul clientilor dintr-o alta regiune.

Daca te decizi asupra unor arome sau a unor produse specifice, tine cont de lucruri precum locatie si clima specifica.

Afla care sunt preferintele clientilor

Unul dintre cele mai simple aspecte ale unei afacerii pe care francizatii il pot personaliza este cel referitor la serviciul oferit.

Sa atragi clientii apeland la servicii superioare si mai prietenoase fata de ceea ce ar putea oferi concurenta este probabil cel mai bun si cel mai profitabil mod de a-ti personaliza franciza.

Iti poti face afacerea cat mai primitoare punand accent pe ingrijire, curatenie, decoratii, ornamente pentru diverse sarbatori, peisagistica, etc - atata timp cat ceea ce faci este in conformitate cu limitele stabilite de franciza.

Deruleaza o campanie de promovare

Cei mai multi francizorii isi incurajeze francizatii sa vina cu modalitati creative de comercializare a unui produs sau serviciu.

De exemplu, in perioada sarbatorilor de iarna ai putea sa oferi clientilor care iti calca pragul cate un cadou simbolic. Nu este mare lucru, insa prinde la public.

Organizeaza un eveniment

Fiecare franciza ar trebui sa organizeze doua sesiuni de reduceri in decursul unui an - una in primavara si una in toamna.

Francizatii sunt incurajati sa-si puna amprenta personala asupra acestor evenimente de marketing si asta pentru a avea succes in orasul sau in comunitatea din care fac parte.

Soldarile sunt reducerile de preturi prin intermediul carora comerciantul urmareste sa epuizeze stocul de marfari sezoniere.

Chiar daca nu aduc profit direct comerciantului, soldarile ii asigura acestuia profituri viitoare.

Conecteaza-te la comunitatea din care faci parte

Implicarea activa a comunitatii este una dintre cele mai bune modalitati de a-ti "personaliza" afacerea francizata.

Daca te implici in activitati de voluntariat, sponsorizezi sau participi la diverse evenimente iti vei construi prietenii locale si vei oferi sprijin regiunii din care faci parte.

Exprima-te online

Cresterea instrumentelor de social media disponibile pentru antrenori, cum ar fi Facebook, Twitter si blog-urile, ofera francizatilor o lista intreaga de noi optiuni pentru a se conecta cu clientii lor la nivel personal.

Francizatii isi creeaza bloguri unde vorbesc despre proiecte lor, folosesc Facebook pentru a posta poze sau Twitter pentru a informa clientii cu privire la noile oferte.

In acest fel, clientii si potentialii cumparatorii se afla in contact permanent cu proprietarul afacerii, simtindu-se ca si cum ar avea o relatie mai apropiata cu acesta.

Articol de Loredana Balan



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 5275 ori