Promotiile au crescut vanzarile de electronice in 2011

Joi, 08 Martie 2012, ora 09:53
2231 citiri
Promotiile au crescut vanzarile de electronice in 2011

Vanzarile de electronice au crescut in 2011 cu 8,6% fata de anul anterior si au atins valoarea de 293 milioane euro, fiind sustinute de promotiile continue de pe piata si de o rata scazuta de penetrare pentru electronice, in special pentru televizoarele plate, potrivit raportului GfK Temax.

Pentru televizoare, campaniile promotionale au afectat pretul mediu care a scazut cu 8% si au reusit sa atraga consumatorii in magazine si sa deblocheze "in sfarsit" decizia de cumparare. In ani de criza, precum 2009 si 2010, consumatorii au amanat achizitionarea de bunuri de folosinta indelungata.

Vanzarile de Craciun au fost de asemenea importante. Vanzarile din ultimul trimestru au insumat 110 milioane de euro, facand un salt de 10,2%, comparativ cu acelasi trimestru al anului 2010.

In decembrie 2011, preferintele consumatorilor s-au indreptat catre segmentul TV/Audio si segmentul consolelor video. Vanzarile de televizoare au crescut cu 15% in T4, urmate indeaproape de sistemele audio cu 7%. Castigatorul sezonier a fost categoria consolelor video cu o crestere de 26%.

Anul trecut reprezinta o premisa pozitiva pentru crestere in 2012, acesta trebuind sa aduca o crestere in interes, distributie si penetrare pentru noile tehnologii, precum 3D, Smart TV sau Blu-Ray.

Piata foto a avut performante cu 17,4% mai bune de la an la an, ajungand la o valoare totala de 46 milioane de euro in 2011. Aproape o treime din aceste vanzari au fost facute in ultimul trimestru din 2011, aducand o performanta solida de 13 milioane de euro.

O contributie puternica au avut vanzarile lunii decembrie care s-au bazat preponderent pe camere "entry level". In decembrie, trei patrimi din vanzarile de camere foto digitale au fost cu modele pentru incepatori, cu pretul sub 100 euro.

Aparatele foto compacte, desi s-au confruntat cu o eroziune de pret de 10%, au reusit sa aduca o valoare aditionala de 6%, de la trimestru la trimestru.

Volumele de vanzari la camerele mirrorless (fara oglinda) nu sunt deocamdata semnificative, dar 2012 aduce previziuni mai bune pentru aceste produse inovative, precizeaza analiza companiei de cercetare de piata GfK Romania.

GfK Temax Romania este un indicator dezvoltat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piata produselor de folosinta indelungata. Raportul GfK Temax este publicat la nivel international.

#vanzari electronice, #vanzri electronice Romania, #promotii vanzarii electronice , #Gadget PC