Sony prezinta proiectul Morpheus si face un pas major in terenul realitatii virtuale

Joi, 27 Martie 2014, ora 17:51
2491 citiri
Sony prezinta proiectul Morpheus si face un pas major in terenul realitatii virtuale

Atunci cand cei de la Oculus VR, INC. au facut public proiectul Oculus Rift (menit sa duca realitatea virtuala la un cu totul alt nivel), putina lume credea ca produsul va avea concurenta in viitorul apropiat.

Ca atare, cei de la Oculus VR au reusit sa stranga nu mai putin de 2,5 milioane de dolari de pe site-ul de crowdfunding Kickstarter si alte cateva zeci de milioane din investii private.

Era un prim semn care arata foarte clar ca lumea jocurilor se desprinde de variantele clasice de pe calculatoarele personale si trece intr-o alta dimensiune, solutiile oferite de computerele prezente pe piata fiind deja depasite.

sony-morpheus

Sony a dezvaluit proiectul Morpheus la Game Developers Conference. Shuhei Yoshida, presedintele Sony Computer Entertainment, a prezentat proiectul nu ca pe un produs concurent pentru Oculus Rift, ci mai degraba ca pe modul companiei Sony de a face saltul in realitatea virtuala.

Practic, intregul dispozitiv va consta dintr-un headset cu ajutorul careia utilizatorii vor putea vizualiza intregul joc la care iau parte in maniera proprie, mult mai realista.

Dispozitivul va avea un display care va rula la o rezolutie de 1080p si un unghi de vizualizare de maxim 90 de grade, iar casca in sine va contine mai multe giroscopuri incorporate, un procesor de 1Ghz menit sa detecteze miscarile jucatorilor, precum si un sistem "Open Air", conceput astfel incat sa nu abureasca display-ul sau lentilele jucatorilor.

Sony s-a gandit inclusiv la cei care poarta ochelari: headset-ul e conceput astfel incat lentilele jucatorilor sa nu distorsioneze imaginea, ba chiar mai mult, ofera suficient spatiu pentru ca acestia sa nu fie nevoiti sa isi dea ochelarii jos atunci cand vor folosi dispozitivul.

Shuhey Yoshida a precizat ca dispozitivul Morpheus inca nu este gata pentru a fi lansat pe piata, cum nu e nici Oculus Rift (care a fost prezentat inca din 2012) de altfel. La momentul actual, cel putin din ceea ce reiese din vorbele lui Yoshida, Morpheus mai poate suferi imbunatatiri substantiale la mai multe capitole, inclusiv la display, control, sonor, usability si continut.

Headset-ul va putea fi conectat la Play Station 4, chiar daca dispozitivul nu va fi wireless, ci va comunica cu consola printr-un cablu lung de 5 metri.

De asemenea, Shuhey Yoshida a tinut sa mentioneze ca Sony are un departament special dedicat realitatii virtuale inca din 2010 (cu 2 ani inainte ca Oculus Rift sa fie prezentat), ocolind astfel eventualele acuze ca Morpheus ar fi de fapt o copie mai mult sau mai putin imbunatatita a Oculus Rift.

Ce inseamna anuntul facut de Sony pentru piata de gaming? Inseamna ca drumul spre avansul tehnologic e pavat cu... realitate virtuala. Sony e prima mare companie de gaming care investeste major intr-un astfel de proiect. Valve, a anuntat inca de mai demult ca va investi si in sectorul realitatii virtuale, dar nu in producerea unui headset, ci mai degraba in producerea de continut.

Momentan, cei de la Sony au refuzat sa ofere detalii despre data de lansare a produsului si despre pret, dar cel mai probabil, Morpheus, la fel ca si Oculus Rift, va fi disponibil in variata dedicata dezvoltatorilor undeva la sfarsitul anului 2014 sau in semestrul I al anului 2015.

#Sony Morpheus, #display Sony Morpheus, #headset joc Sony , #Gadgeturi IT