Rezultatele excelente obtinute de General Motors in primele 6 luni ale acestui an nu-i vor aduce prea multa liniste companiei, in contextul in care iesirea Marii Britanii din UE ar putea periclita evolutia GM pe piata auto din regiune.
Karl-Thomas Neuman, directorul executiv al Opel, divizia europeana a grupului auto, a specificat intr-un mesaj video postat pe contul sau de Twitter ca "a doua jumatate a anului numai usoara nu va fi", informeaza BBC.
Curent potrivnic
Opel detine marca Vauxhall din Marea Britanie, iar deprecierea lirei sterline si socul transmis de Brexit in pietele din intreaga lume ar putea necesita msuri drastice in ceea ce priveste fabrica din regat, ca si restul operatiunilor din Europa ale GM.
"Ne confruntam cu un curent potrivnic in acest moment, in special in cea mai importanta piata a noastra - Marea Britanie", a explicat seful Opel.
Divizia europeana a GM, care include si Vauxhall, a raportat un profit de 100 de milioane de dolari in al doilea trimestru al acestui an, primul rezultat de acest fel din ultimii 5 ani.
In acelasi timp insa, conducerea companiei estimeaza ca efectul Brexit s-ar putea traduce in pierderi de 400 de milioane de dolari, care vor putea fi tinute sub control doar cu reducerea drastica a costurilor diviziei europene a GM.
Pentru moment, directorul financiar al GM, Chuck Stevens, se fereste sa precizeze ce departamente vor fi afectate, mentionand doar ca "totul este posibil".
Una calda, alta rece
In SUA, General Motors a inregistrat o scadere de 4,4% a numarului de unitati auto vandute in primele 6 luni ale acestui an, dar a castigat la cifra de afaceri, bazandu-se pe apetitul americanilor pentru SUV-uri, masini cu un pret superior.
Unitatea nord-americana a companiei a raportat lichiditati de 3,2 miliarde de dolari si se asteapta ca pana la sfarsitul anului incasarile sa totalize 6 miliarde de dolari.
Si piata din China se dovedeste una profitabila pentru producatorul auto american, cu 1,81 milioane de masini vandute in cursul acestui an, o crestere de 5,4 procente fata de rezultatele inregistrate in primul semestru al anului trecut.
Pe de alta parte, din cauza defectiunilor sesizate la airbag-urile Takata, compania GM va fi nevoita sa recheme in service 4,3 milioane de autovehicule, iar costurile remedierii defectiunilor ar putea ajunge la 550 de milioane de dolari.
GM a anuntat si o serie de investitii in dezvoltarea masinilor autonome, una dintre acestea fiind achizitia startup-ului Cruise Automation pentru 580 de milioane de dolari.
Alte 10 milioane au fost directionate catre Canada, acolo unde compania detine un centru de cercetari pentru testarea prototipurilor de masini autonome in conditii extreme.
Inca din ianuarie 2016, General Motors a anuntat incheierea unui parteneriat cu serviciul de transport Lyft pentru dezvoltarea unei flote de vehicule autonome.