Gigantul care "inghite" camioane: GM bate palma cu Isuzu?

Luni, 30 Aprilie 2012, ora 09:15
1669 citiri
Gigantul care "inghite" camioane: GM bate palma cu Isuzu?

Producatorul auto american General Motors va incepe negocierile pentru preluarea unui pachet de 10% din actiunile producatorului japonez de camioane Isuzu Motors.

Cei doi producatori auto ar urma sa vanda impreuna vehicule comerciale in Asia si in America Centrala si de Sud, potrivit Reuters.

Finalizarea acestei tranzactii ar reinvia o alianta de acum 35 de ani, incheiata odata cu restructurarea General Motors din 2006. Noua alianta ar putea determina si iesirea Toshiba Corp din actionariatul producatorul japonez, aceasta detinand 5,9% din titlurile Isuzu.

Isuzu va incheia si discutiile cu Volkswagen, cu toate ca negocierile privind livrarea de camioane catre Volkswagen in Thailanda continua. Compania producatoare de camioane nu a putut fi contactata pentru comentarii.

Colaborarea dintre GM si Isuzu ar putea sa porneasca la inceputul lunii mai, reprezentantii celor doua companii, Susumu Hosoi de la Isuzu si Dan Akerson de la GM, urmand sa semneze un acord in aceasta vara.

Cei doi au in vedere dezvoltarea in comun de camionete pentru Asia de Sud. Un pachet de 10% din Isuzu ar face din General Motors cel mai mare actionar, depasind Mitsubishi Corp, care detine o participatie de 9,2%. Cei doi au convenit sa mareasca miza participatiei in viitor, potrivit presei internationale.

Cu toate acestea, scepticii considera ca Isuzu ar putea sa tina deoparte o "felie" importanta din portofoliul de actiuni pentru a-si pastra independenta in managementul si dezvoltarea companiei.

GM a batut palma si cu Peugeot

Cei doi producatori auto au anuntat incheierea unei aliante prin care grupul american va cumpara 7% din actiunile constructorului francez, urmand sa participe si la o emisiune de drepturi a acestuia de 1 miliard de euro. Scopul aliantei este economisirea anuala a 2 miliarde de dolari. Alianta va include achizitii si dezvoltarea comuna de vehicule, in incercarea de revitalizare a operatiunilor din Europa, se arata intr-un comunicat de presa.

Parteneriatul prevede restructurarea GM si Peugeot, prin inchiderea de fabrici si reducerea locurilor de munca, a declarat o sursa apropiata situatiei.

Cele doua parti lucreaza inca la detaliile aliantei, pe care nu le vor dezvalui timp de mai multe saptamani, sau chiar luni, din cauza sensibilitatilor politice din Franta.

"Economiile generate de aceasta alianta, pe langa planurile independente ale GM, pozitioneaza grupul pentru o profitabilitate sustenabila in Europa", a afirmat directorul general al producatorului auto american, Dan Akerson.

Alianta se va concentra pe automobilele de clasa mica si medie si pe modelele crossover. Companiile au precizat ca economiile rezultate in urma acordului vor fi limitate in primii doi ani, dar vor ajunge in cinci ani la 2 miliarde de dolari pe an.

Acordul dintre Peugeot si GM, companii care sunt afectate in Europa de vanzari scazute si supraproductie, a fost primit cu scepticism de analisti.

"PSA are nevoie de GM, dar GM nu are nevoie de PSA. Nu imi dau seama cum poate acest acord sa ajute GM in Europa", a declarat Matthew Stover, analist la compania Guggenheim Securities in New York.

Potrivit ultimelor informatii aparute in presa internationala, gigantul General Motors pregateste inchiderea a una sau doua fabrici din Europa, pe fondul reducerii cheltuielilor cu scopul de a repozitiona divizia locala Opel.

Constructorul auto american General Motors Co. a anuntat ca in 2011 a inregistrat un profit record, la doi ani dupa ce a fost salvat de la faliment de contribuabilii americani.

Datorita vanzarilor solide din SUA si China, GM a inregistrat in 2011 un profit net de 7,6 miliarde de dolari, depasind precedentul record de 6,7 miliarde de dolari inregistrat in 1997, in perioada de boom a vanzarilor de camionete si autovehicule de teren.

Divizia din America de Nord a inregistrat un profit inainte de taxe de 7,2 miliarde de dolari, in schimb GM a pierdut 700 milioane de dolari inainte de taxe in Europa si 100 milioane de dolari in America de Sud.

Veniturile anuale au crescut cu 11% pana la 105 miliarde de dolari. In 2011 vanzarile globale ale GM au crescut cu 7,6% pana la 9,03 milioane vehicule, ceea ce i-a permis grupului american sa redobandeasca titlul de cel mai mare constructor auto din lume.

Samsung a lansat noul model Galaxy C55. Ce specificații oferă
Samsung a lansat noul model Galaxy C55. Ce specificații oferă
Samsung a lansat, în China, noul model Galaxy C55, eveniment care a avut loc fără prea multe anunțuri spectaculoase. Telefonul este, în esență, identic cu modelul Galaxy M55, dar se distinge...
Marile orașe europene, într-o criză a locuirii. ”Clujul rămâne doar al bogaților și al turiștilor”
Marile orașe europene, într-o criză a locuirii. ”Clujul rămâne doar al bogaților și al turiștilor”
Oameni din întreaga Uniune Europeană se confruntă cu o criză a locuirii fără precedent, agravată de inflație, sărăcie energetică și risc de excluziune socială. Un raport de la vârful...
#General Motors actiuni Isuzu, #parteneriat General Motors Isuzu, #profit General Motors, #camioane Isuzu , #Investitii