GM prezinta un nou concept de fabrica auto

Marti, 22 Noiembrie 2011, ora 12:30
1287 citiri
GM prezinta un nou concept de fabrica auto

General Motors investeste 244 de milioane de dolari intr-un concept inovator de fabricatie, transformand fabrica oprita de la Spring Hill, Tennesee in spatiu in care va produce excesul de vehicule cerute, de obicei, dupa orice noua lansare.

Cand o masina precum Equinox, spre exemplu, devine o aparitie de ultima ora in showroom, GM poate sa "incropeasca" rapid productia pentru a indeplini cererile care depasesc fluxul normal, si apoi pot sa renunte la productie, in momentul in care numarul cererilor va scadea, scrie Forbes.

Investitia totala se ridica la 244 milioane de dolari, o investitie eficienta, daca ne gandim ca se evita o cheltuiala de peste 1 miliard de dolari, cat ar fi costat crearea unei noi fabrici "de la 0". In plus, reluarea activitatii fabrici ar putea generea aproximativ 2.000 de locuri de munca, cu salarii modeste.

Cum s-a asigurat GM ca nu iese in pierdere

Ultima fabirca construita de GM, in 2006, a costat 1,5 miliarde de dolari si produce aproximativ 2978.000 de vehicule crossover pe an si, intr-adevar fabricile de automobile opereaza mai eficient cand produc volume mari de vehicule identice.

La fabirca din Tennessee, GM se asteapta sa construiasca incepand cu 2012 doar 40.000 de vehicule anual in operatiunile sale flexibile, majoritatea in loturi mici.

Specialistii de la GM s-au asigurat, totusi, ca fabrica este fezabila si au stabilit ca o parte din ea sa functioneze in mod traditional, producand in volume mari o masina de talie mijlocie care nu a fost anuntata inca, dar care se va incadra in modelele din 2015.

Conceptul reprezinta o abordare inovativa asupra productiei eficiente si flexibile de automobile, pe care niciun producator auto n-a mai luat-o in considerare pana acum.

In plus, este un exemplu de abordare indreptata spre colaborare in rezolvarea problemelor pe care General Motors o are alaturi de United Auto Workers, dupa falimentul istoric inregistrat de GM in 2009.

Fabrica, dotata deja cu elementele de baza

Cel mai scump element din fabrica auto este zona de vopsitorie, dar si zona in care robotii realizeaza cadrele de otel.

La Spring Hill, unde aceste zone exista deja, GM nu trebuie sa o ia de la inceput. In schimb, va construi o serie de ramificatii din linia de asamblare, unde vor fi produse autovehiculele la mare cautare.

Aceste vehicule isi vor continua apoi rumul catre linia principala de asamblare, alaturi de masina de talie mijlocie produsa regulat, mai departe, catre vopsitorie.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...
#General Motors fabrica, #concept fabrica auto, #productie GM , #Investitii