Ce se intampla cu Opel?

Miercuri, 27 Ianuarie 2010, ora 09:32
1693 citiri
Ce se intampla cu Opel?

Divizia germana a General Motors pare a fi atat de importanta pentru consiliul director al companiei, incat acesta a ales sa sfideze Guvernul si chiar propriul sau presedinte, insistand sa pastreze Opel, in ciuda tuturor problemelor sale. 

Intr-adevar, cele 1,9 milioane de unitati vandute, in ultimii 10 ani, arata ca Opel poate avea un cuvant important de spus, insa cei 3,9 miliarde de dolari pierduti in trei ani consecutivi, pana in 2009, atarna greu in balanta, scrie revista Forbes.

Costurile de productie sunt mult mai ridicate in Germania, insa si alti producatori de masini se confrunta cu aceleasi probleme si reusesc sa le depaseasca.

Volkswagen, Fiat si Ford Europa au produse similare si clienti asemanatori, insa reusesc sa castige, in timp ce Opel pare ca nu-si gaseste solutiile.

In timp ce principalii sai competitori s-au dezvoltat, cumparand branduri si companii din tari in care costurile de productie sunt mai scazute, Opel a rams in expectativa si a pierdut, pentru moment, orice sansa de a-si extinde afacerile.

Volkswagen a cumparat Skoda si SEAT, din Cehia si Spania, Renault a cumparat Dacia, din Romania, iar Fiat a indraznit sa cumpere Chrysler, din Statele Unite.

In tot acest timp, Opel a ramas cu mainile-n san, lipsind de la impartirea cascavalului.

In continuare, rivalii s-au concentrat pe producerea unor masini mai scumpe, ce aduc si profituri mai mari.

Volkswagen a dezvoltat la maxim brandul Audi si a cumparat Bentley.

Si de aceasta data, Opel a tacut.

Pentru ca prezenta pe o singura piata nu mai poate garanta nimanui un profit considerabil si constant, competitia s-a indreptat rapid spre noi orizonturi.

Fiat are vanzari record in Brazilia iar Volkswagen a dat lovitura in China, in timp ce Opel priveste.

Chiar daca nu suna la fel de bine, camioanele, furgonetele si dubele ii pot aduce unui constructor de masini un profit considerabil, iar Ford a stiut sa vada acest lucru si a incasat, in unii ani, mai multi bani din aceasta ramura decat din toate autoturismele vandute, la un loc.

Opel s-a multumit doar sa produca o camioneta, in colaborare cu Renault, fara prea mare succes.

Lista ar putea continua, insa aceste patru exemple sunt mai mult decat suficiente pentru a demonstra lipsurile evidente din managementul Opel.

Si mai grav este ca problemele Opel n-au aparut in timpul recesiunii economice, ele dureaza de ani buni, iar General Motors nu a reusit sa le rezolve.

Probabil de aici si furia declansata de dorinta GM de a pastra Opel, cu toate ca in cei 80 de ani de cand detine marca germana, aceasta a reusit sa atinga o cota de piata de doar 8%, la ea acasa.

In aceste conditii, General Motors este vazuta in Germania ca "mana moarta a birocratiei, ce sufoca Opel, jucandu-se cu soarta sa si cu scopul operatiunilor sale, din strainatate", potrivit presei de specialitate.

De asemenea, 40% din productia Opel continua sa vina din Germania, unde costurile sunt mult mai mari decat in alte parti ale lumii, iar puternicile sindicate germane se opun mutarii fabricilor in afara tarii.

O solutie ar fi cumpararea unui producator de masini ieftin din Europa de Est sau Rusia, cu ajutorul caruia sa poate concura cu Ford sau Fiat, fara a suporta costuri astronomice.

De asemenea, Opel ar putea incerca sa intre pe marile piete straine, cum sunt China si Brazilia, unde ar concura si cu brandurile GM Detroit.

Daca producatorul german va reusi astfel sa fure din cota de piata a Volkswagen sau Toyota, compania mama nu ar trebuie sa fie decat incantata.

O alta decizie, indrazneata dar necesara, vizeaza orientarea spre clasa super lux, producera unor masini cu adevarat speciale, care sa desprinda brandul Opel de plutonul in care, desi pe ultima pozitie, inca se mai incadreaza.

Cei doua miliarde de dolari pe care GM are de gand sa-i pompeze in Opel vor trebui insotiti, in mod obligatoriu, de noi strategii menite sa scoata compania dintr-o pasa proasta ce dureaza deja de prea multi ani si poate fi depasita, in primul rand, cu un pic de curaj.

Xiaomi trimite un avertisment către utilizatorii de smartphone-uri. Ce trebuie evitat
Xiaomi trimite un avertisment către utilizatorii de smartphone-uri. Ce trebuie evitat
Compania Xiaomi a emis recent un avertisment către utilizatorii săi privind riscurile asociate cu folosirea protecțiilor de ecran cu adeziv lichid UV. În ciuda popularității acestor...
De ce prețurile produselor de pe Shein și Temu sunt atât de mici. Riscurile grave la care se expun cumpărătorii
De ce prețurile produselor de pe Shein și Temu sunt atât de mici. Riscurile grave la care se expun cumpărătorii
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat, pe 23 aprilie, că urmează să investigheze platformele de comerț online chinezești Temu și Shein, făcând și o...
#general, #motors, #opel , #stiri General Motors