Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Dupa Facebook, GM renunta si la reclama din timpul SuperBowl

Dupa Facebook, GM renunta si la reclama din timpul SuperBowl


In cazul Facebook, grupul american a considerat ca spoturile publicitare distribuite pe reteaua de socializare au un impact redus asupra consumatorilor, iar in cazul finalei campionatului de fotbal american - SuperBowl, GM spune ca preturile sunt mult prea mari pentru bugetul sau.

"Stim ce impact are un eveniment de genul finalei SuperBowl, insa, preturile au crescut destul de mult in utima perioada, asa ca nu ne mai putem permite acest lux", sustine Joel Ewanick, directorul de marketing al constructorului auto american.

Decizia General Motors de a renunta la campaniile publicitare de pe Facebook si din timpul finalei SuperBowl coincide cu eforturile lui Joel Ewanick de a reorganiza strategia de marketing a companiei, in speranta ca vor fi reduse costurile cu doua miliarde de dolari pe o perioada de cinci ani.

Schimbarile de anul acesta mai includ si un nou contract cu compania Carat, care apartine de Aegis Gruoup, pentru media planning si achizitii, si consolidarea imaginii marcii Chevrolet alaturi de o noua companie denumita Commonwealth. Chevrolet a utilizat, in trecut, peste 70 de agentii de publicitate de pe intreg mapamondul.

"Impreuna cu cealalta decizie importanta, renuntarea la promovarea prin intermediul Facebook, noua agentie de publicitate globala a Chevrolet, Commonwealth, transmite mesajul ca, acum este un nou sef in oras pe domeniul acesta", sustine Michelle Krebs, analist la siteul auto Edmunds.com.

"Unii analisti sunt de parere ca aceasta reprezinta o miscare a General Motors de a reduce costurile, de a creste valoarea actiunilor listate la bursa si, poate cel mai important, s-ar putea sa incerce sa rascumpere actiunile de la guvernul SUA, in incercarea de a scapa de sintagma "Government Motors", mai spune Krebs. Din cauza falimentului din 2009, guvernul Statelor Unite detine 32% din pachetul de actiuni al constructorului auto american.

Strategia de promovare a GM

In mod contrar deciziei General Motors, rivalii de la Hyundai sustin ca inca au in plan sa fie prezenti la celebra SuperBowl. "Noi vom fi prezenti si la SuperBowl 2013, pentru ca este una dintre cele mai bune modalitati de promovare a brandului Hyundai", a declarat Steve Shannon, director de marketing la Hyundai Statele Unite.

Totusi, General Motors nu are de gand sa reduca la zero bugetul de publicitate si planuieste un set de spoturi pe postul TV american, NBC, in timpul Jocurilor Olimpice de la Londra, sustine Pat Morrisey, purtatorul de cuvant al constructorului auto american.

"Nu avem de gand sa ne reducem prezenta pe piata de publicitate, ci dorim ca in urmatorii ani sa ramanem la acelasi nivel al cheltuielilor sau chiar sa reducem sumele destinate acestui tip de activitati", a mai spus Morissey.

Constructorul american a cheltuit, numai anul trecut, aproape 1,8 miliarde de dolari pe publicitate, al treilea mare buget din SUA, dupa AT&T si Procter&Gamble Co., sustine Jon Swallen, de la Kantar Medi.

GM tocmai a renuntat la promovarea pe Facebook

General Motors (GM) a renuntat si la publicitatea de pe Facebook, fiindca grupul american considera ca spoturile publicitare distribuite pe reteaua de socializare au un impact redus asupra consumatorilor.

Decizia GM, al treilea advertiser din SUA dupa bugetul alocat publicitatii, marcheaza primul esec vizibil al strategiei Facebook si subliniaza temerile privind eficacitatea reclamelor afisate pe reteaua de socializare in comparatie cu mediile obisnuite de transmitere.

Iar asta fix inainte de listarea Facebook pe bursa americana, oferta publica initiala reusind sa obtina o finantare de pana la 16 miliarde de dolari, in pofida incertitudinilor privind perspectivele de crestere ale companiei.

Aceste temeri nu par sa atenueze cererea investitorilor pentru actiuni Facebook. Compania a anuntat marti cresterea pretului de referinta in cadrul ofertei, iar ulterior surse apropiate situatiei au declarat pentru Reuters ca volumul actiunilor scoase pe piata va fi de asemenea majorat cu 25%.

GM a precizat ca va continua sa detina pagini oficiale de Facebook, care nu genereaza costuri, prin care isi va promova automobilele. Constructorul auto a subliniat ca, potrivit strategiei de publicitate, migrarea prin rotatie a bugetului de advertising pe diverse platforme media nu este neobisnuita.

"In privinta Facebook, nu avem in plan sa continuam publicitatea, insa ramanem angajati intr-o strategie agresiva de continut prin toate produsele si brandurile noastre, deoarece platforma continua sa fie un instrument foarte eficace pentru relatia cu clientii", au afirmat reprezentantii GM. Facebook nu a comentat decizia celor de la General Motors.

Ford Motor Co a anuntat ca va continua sa-si faca publicitate pe Facebook si chiar va creste bugetul alocat acestui mediu de promovare.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1259 ori