Gigantii americani tremura in propria casa

Sambata, 25 Iunie 2011, ora 22:33
2353 citiri
Gigantii americani tremura in propria casa

America a incetat sa-si produca bunurile proprii, inca din anii '60. Prima oara, a pierdut suprematia pe sectorul american al bunurilor ieftine precum jucariile, care a fost urmat in scurt timp de productia de televizoare si masini. 

SUA pare ca domina sectorul tehnologic si cel al serviciilor. Totusi, cele mai importante componente si produse sunt facute in alta tara.

iPad-ul nu este produs in SUA. Software-ul si aplicatiile pentru gadget-urile Apple sunt facute, in mare parte, in afara Statelor Unite.

Iata companiile americane care pierd avans, in fata rivalilor straini, potrivit 24/7 Wall Street.

General Motors versus Toyota

Cota de piata detinuta in SUA de GM in 1991 era de 35%. Acum, producatorul american mai detine 20%.

Tot ce a pierdut General Motors s-a indreptat catre japonezi, in principal Toyota.

Pana in 2008, cand a fost nevoita sa cheme in service mai multe modele, compania japoneza detinea 17% din piata americana.

General Motors a pierdut din cauza costurilor de productie foarte mari, in comparatie cu cele ale Toyota, care se reflectau in pretul final.

Dell versus Acer

Dell a dominat piata de computere pentru aproape un deceniu, pana cand producatorul chineze Lenovo a cumparat segmentul de PC-uri de la IBM, in 2004.

Adoptarea la scara larga a netbook-urilor a afectat si mai mult veniturile Dell, crescandu-le pe cele ale Acer.

Dell a pierdut patru procente din cota de piata, in 5 ani.

Boeing versus Airbus

Liderul pe segmentul comercial al constructiilor de avioane a fost pentru mai bine de treizeci de ani producatorul Boeing.

Europenii de la Airbus erau inca mici in 1996, cand Boeing isi cumpara rivalul McDonald Douglas cu 13,3 miliarde de dolari.

In ultimul timp, compania Boeing a suferit la capitolul management, lucru de care Airbus a profitat din plin. In plus, europenii au anuntat semnarea unui contract de 17,2 miliarde cu AirAsia.

Microsoft versus Nintendo

Segmentul consolelor a suferit mai multe schimbari de lider, de la lansarea celui mai cumparat sistem de jocuri Play Station 2, in 2000.

Microsoft a intrat pe piata cu Xbox 360, plusand cu sistemul Kinect. Nintendo nu s-a lasat mai prejos si a lansat Wii, care castigase 23% cota din piata americana pana in 2006. In 2009, Wii detinea 50% din piata.

#general motors, #masini, #microsoft, #pc, #producator, #producator american, #sua, #toyota , #stiri General Motors