General Motors american (GM) va reduce, probabil, costurile la Opel cu 30%, dupa ce a renuntat la vanzarea constructorului auto, a declarat, duminica, Bob Lutz, director la GM care urmeaza sa preia functia de presedinte al companiei germane, potrivit presei elvetiene.
Grupul a elaborat la sfarsitul anului trecut planurile de a economisi 30% din costurile inregistrate de Opel, inainte de a lua decizia de a vinde compania.
"Planul de restructurare realizat la sfarsitul anului trecut este, inca, baza unui model profitabil de afaceri. Planul prevede o reducere cu 30% a costurilor structurale. Nu ne asteptam la diferente fundamentale fata de modelele discutate anterior", a afirmat Lutz, potrivit cotidianului Swiss Sontag.
GM a surprins liderii politici de la Berlin si Moscova, dupa ce a renuntat la planurile de vanzare a unei participatii de 55% la Opel catre consortiul format de compania canadiana Magna si banca ruseasca Sberbank.
Opel are 50.000 de angajati in Europa si fabrici in mai multe state, cele mai importante fiind in Germania. Principalul motiv al deciziei de a renunta la vanzarea Opel este imbunatatirea situatiei GM si a climatului economic din Europa, a afirmat Lutz.