Insignia, noul model de clasa medie lansat de General Motors la Salonul de la Londra, mizeaza pe aspectul modern si tehnologia de ultima ora. Factorii de decizie de la General
Motors sunt superstit
iosi. Au recunoscut-o
chiar ei, zilele trecute, la
Londra, cu ocazia evenimentului
de prezentare a celui mai nou model
din gama Opel, la care a fost
prezent si reprezentantul EVZ.
Insignia, berlina de clasa medie
care va inlocui Vectra, a fost lansata
luni, la Londra, dintr-un motiv
cat se poate de simplu: actuala
generatie Corsa, care a fost etalata
intaia oara tot in capitala Regatului
Unit, se bucura de un succes
substantial, unul pe care, nu-i
asa?, cei de la GM il doresc si pentru
Insignia.
Lasand gluma la o parte, alegerea
Salonului International de la
Londra a venit firesc, ca o recunoas
tere a rezultatelor excelente
pe care le raporteaza in ultima
vreme Vauxhall, brandul sub care
sunt comercializate in Insula
modelele vandute pe continent cu
sigla Opel.
Mai bine ca in fotografii
Aproape ingropata in urma cu
cativa ani, sub asaltul segmentelor
monovolum si SUV, dar si ca urmare
a aparitiei tot mai multor
modele de nisa, clasa medie orchestreaza
o revenire de zile mari.
Pentru a va face o idee, amintit
i-va de Renault Laguna, Citroen
C5, Honda Accord, Ford Mondeo
sau Mazda6, modele noi care arata
foarte bine, sunt incapatoare, au
un comportament rutier mult
imbunatatit, ofera motoare mai
putin poluante si tehnologie de
varf la preturi populare.
Insignia se inscrie cu usurinta
in acest trend, iar ceea ce trebuie
mentionat din capul locului este
ca masina arata chiar mai bine in
realitate decat in fotografii! Calitatea
asamblarii si a materialelor
utilizate la interior amintesc lesne
de segmentul premium, dar asta
nu mai trebuie sa mire pe nimeni.
Ramane de vazut daca noul model
Opel este nu numai unul dintre
cele mai aspectuoase, ci si o referinta
a sportivitatii in clasa D,
dupa cum pretinde producatorul.
Insignia va fi disponibila in
doua versiuni de caroserie, berlina
si hatch, care, in fapt, sunt foarte
greu de deosebit. Acesta nu e neapa
rat un lucru rau, ci doar mai putin obisnuit. Dimensiunile generoase
(4,83 metri lungime, 2,73
metri - ampatament) indica o
masina dintre cele mai spatioase.
Vor fi disponibile patru motoare
pe benzina si unul (cu trei
niveluri de putere) pe motorina,
toate compatibile cu normele Euro
5. Cele mai mici unitati pe benzina
au patru cilindri, 1.6 si 1.8 litri, si
dezvolta 115, respectiv, 140 de caiputere.
Motoarele 2.0 (220 CP) si
2.8 (V6, 260 CP) sunt supraalimentate.
Turbodieselul 2.0 CRDi
este oferit cu 110, 130 sau 160 CP.
Toata gama are in standard cutie
de viteze manuala cu sase rapoarte.
Trasmisia automata cu sase
viteze poate fi comandata cu orice
motor supraalimentat (cu except
ia celui mai putin puternic
diesel). Tractiunea integrala va fi
disponibila si ea (alaturi de cea
standard, pe fata), in combinatie cu
unitatile turbo pe benzina.
Insignia va oferi un sistem
inteligent de ilumiare adaptiva si
inovatia FCS (Front Camera System),
un gadget care citeste si
memoreaza semnele de circulatie, avertizandu-l pe sofer daca,
spre exemplu, acesta ruleaza prea
rapid pe un tronson cu limitare
de viteza.
La vanzare din decembrie,
in Romania abia de la anul
Insignia va ajunge in showroom-uri in luna decembrie a
acestui an, dar numai in Germania,
acolo unde pretul anuntat de
intrare in gama va fi de 22.700 de
euro. Celelalte piete europene, inclusiv
Romania, vor astepta 2009
pentru lansarea comerciala. Cu
putin noroc, versiunea de baza ar
putea costa la noi in jur de 21.000
de euro cu TVA inclus.