Producatorii auto mizeaza pe masinile low-cost pentru pietele emergente

Vineri, 05 Octombrie 2007, ora 14:10
1266 citiri
Producatorii auto mizeaza pe masinile low-cost pentru pietele emergente

Producatorii se grabesc sa fabrice masini low-cost cu mult sub 10 000 de euro (14 000 de dolari) pentru a patrunde pe pietele de masa in crestere din state precum China, India si Brazilia.

O serie de masini mici, compacte si economice au fost prezentate la recentul salon auto Frankfurt Motor Show (IAA), printre ele numarandu-se Daihatsu Cuore, Fiat 500, Toyota iQ, VW Up si Opel Agila.

Producatorul francez Renault, care fabrica modelul low-cost Dacia Logan din Romania, a anuntat la Frankfurt ca planuieste sa produca masini pentru tari precum China si Brazilia cu doar 2 000 de euro.

Si General Motors (GM) analizeaza planurile de a fabrica o masina care costa mai putin de 4 000 de euro pentru aceste piete, potrivit directorului executiv Rick Wagoner.

Dar cum vanzarile de masini noi stagneaza in Germania, cea mai mare piata auto europeana, producatorii spera sa sporeasca vanzarile in conditiile in care un numar tot mai mare de consumatori refuza sa cheltuiasca mai mult de 10 000 de euro pentru o masina.

Preturile in crestere la combustibili, lipsa locurilor de parcare si aglomeratia urbana fac din mica masina agila pentru patru persoane o propunere atractiva pentru conducatorii auto din marile orase europene si nord-americane.

Modelul VW Golf, care era o masina ieftina atunci cand a fost lansata ca succesor pentru VW Beetle in 1974, se vinde acum in Germania la pretul de 16 700 de euro pentru versiunea de baza cu doua usi, iar Golf Plus 2.0 TDI Sportline la putin sub 24 000 de euro. Actualul Golf are o lungime de 4,211 mm in comparatie cu 3,432 mm pentru modelul din anii '70.

Ca reactie la criticile ca nu mai este un producator de adevarate Volkswagen ("masina poporului"), VW s-a intors la origini prezentand vehiculul VW Up la salonul de la Frankfurt. La fel ca vechiul Beetle, acesta are motorul pe spate.

Cu o lungime de 3,45 metri si o latime de 1,63 metri, se incadreaza in aceeasi categorie de masini mici cu Toyota Aygo, Peugeot 107 si Citroen C1. Este chiar mai mica decat actualul VW Fox si daca va fi produs in serie, se va vinde la pretul de aproximativ 8 000 de euro.

Tot in categoria de 8 000 de euro se afla si Toyota IQ, destinata segmentului de masini mici Smart Fortwo. Vehiculul are patru locuri si Toyota a declarat ca analizeaza numeroase concepte de functionare, inclusiv pe motoare electrice sau hibride. Potrivit unor rapoarte, masina ar putea fi gata de productie in aproximativ doi ani.

Noul Opel Agila, care a avut premiera mondiala la Frankfurt si se bucura de aceeasi tehnologie ca Suzuki Splash, intra tot in categoria masinilor mici de doar 3,7 metri dar are patru locuri, cu un spatiu pentru bagaje intre 225 si 1 050 de litri. Suzuki construieste cele doua motoare pe benzina, in timp ce motorul diesel este de la GM. Dar atat Suzuki cat si Opel pastreaza tacerea asupra pretului inaintea lansarii de la inceputul anului viitor.

Intre timp, a saptea generatie noua de Daihatsu Cuore, prezentata prima oara la Geneva Car Show, va fi expusa in saloanele auto europene din septembrie. Aceasta se vinde pentru doar 8 990 de euro, cu toate dotarile precum ABS si airbag-uri frontale si laterale.

Versiunea superioara, care costa 12 000 de euro, are in plus dotari ca ESP (program electronic de stabilitate), aer conditionat, CD player, blocare centrala si geamuri electrice.

Bloombiz

(Sursa: Rador)

Bloombiz.ro Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul infoBloombiz ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.