Protectia mediului, tema principala a salonului auto de la Geneva - 28 Februarie 2008

Joi, 28 Februarie 2008, ora 10:49
1174 citiri
Protectia mediului, tema principala a salonului auto de la Geneva - 28 Februarie 2008

La editia din acest an, noile tehnologii ecologice si combustibilii alternativi se afla in prim-plan.

La editia cu numarul 78 a Salonului Auto de la Geneva au fost anuntate peste 130 de premiere europene si mondiale din toate sectoarele industriei auto internationale. Si in acest an, tendinta este accentuata pe masini care folosesc tehnologii alternative si combsutibili neconventionali pentru propulsie. In cele 10 zile cat dureaza evenimentul, de pe 6 pana pe 16 martie, vor fi prezente aproape 1.000 de marci din peste 30 de tari si aproape 260 de expozanti. Aproape toate marcile prezente la Geneva 2008 si-au intensificat studiile de cercetare si dezvoltare pentru a gasi noi metode de propulsie.


Din cele 94 de premiere mondiale si europene, 17 sunt concepte care folosesc tehnologii alternative de propulsie. Mai mult, Hala 3 a complexului expozitional Palexpo din Geneva este special dedicata acestui fapt. Interesul major pentru acest an va fi, ca de obicei in ultima perioada, pentru vehiculele cu propulsoare electrice.


130 de premiere europene si mondiale


Producatorii importanti vor fi prezenti cu modele hibride, si aici merita mentionat pionierul acestui domeniu, gigantul japonez Toyota, ce va prezenta si modele de lux echipate cu motor electric. Si producatorii chinezii s-au aventurat in acest domeniu, compania BYD fiind prezenta la Geneva cu un model hibrid.


Totusi, Salonul auto de la Geneva nu reprezinta doar vitrina tehnologica a viitorului, pentru ca trei dintre companiile prezente vor avea de celebrat. Italdesign, creatorul primului Volkswagen Golf sau a altor modele precum Alfa Romeo Brera sau Fiat Grande Punto, a intretinut mai bine de 40 de ani visele pasionatilor designului auto, ridicat la rang de arta. Un alt clasic in viata al carosierilor de lux este Franco Sbarro va sarbatori 35 de ani de cand produsele sale sunt vedete ale Salonului de la Geneva.


Propulsiile hibride si carosierii de lux sunt totusi o mica parte din cele aproape 1.000 de marci prezente la eveniment, iar Geneva 2008 va fi mijlocul cel mai profitabil pentru constructorii auto sa arate lumii ce pot.

Constructorul sud-coreean Hyundai vine anul acesta la Palexpo cu o sumedenie de premiere, europene sau mondiale.


Merita amintite noul Hyundai Sonata, premierea europeana, Hyundai Matrix, premiera mondiala, la fel si Hyundai Eco-Dinamic. Pe langa premiere, Hyundai expune si HED-5, un concept car monovolum cu 6 locuri, construit din materiale moderne si cu o mare versatilitate. In standul sud-coreenilor vor mai fi prezente bine-cunoscutele modele ale anului 2008 - adica micutul i10, Getz, i30 & i30 break, monovolumul Grandeur, sportivul Coupe si consacratele SUV-uri Tucson si Santa Fe.


GM pune accentul pe sistemul "Flex"


General Motors va fi prezent la Geneva 2008 cu toata pleiada de branduri europene aflate sub umbrela sa. Cea mai cunoscuta marca, Opel, va expune Opel Concept in premiera mondiala. Acelasi statut il va avea si conceptul Meriva cu solutia inovatoare "FlexDoor" pentru portiere.


De asemenea, vor fi prezente noile editie Zafira si Agila, pregatite de lansare. Standul va mai beneficia de aportul modelului Tigra TwinTop "Illusion" in varianta Soft-Top. Variantele ecoFLEX sunt atractiile principale ale gamei Opel pentru acest an.


Opel implementeaza treptat initiativa ecoFLEX pentru o mobilitate compatibila cu mediul: dupa prezentarea conceptului si premiera modelului Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX la IAA 2007 la Frankfurt, Opel prezinta acum toata gama ecoFLEX la Geneva si subliniaza potentialul sau de reducere a consumului de carburant si a emisiilor. Aceste autovehicule ecologice vor aparea pe piata in aceasta primavara.


Numele ecoFLEX este dat fiecarei variante de motorizare din gama modelelor Opel care sunt cele mai economice in ceea ce priveste consumul de carburant si prin urmare cu cel mai redus nivel de emisii de gaze toxice. General Motor isi expune la Geneva 2008 toate armata de modele din gama premium.


Saab Concept este premiera mondiala, Saab 9-4X BioPower, premiera europeana, Cadillac CTS Coupe, premiera europeana, acelasi statut il va avea si Cadillac CTS-V, Corvette ZR1 este tot o premiera europeana, in timp ce Chevrolet Aveo cu trei usi este prezent in premiera mondiala.


Mazda va fi prezenta la Salonul Auto de la Geneva cu versiunea cu trei usi a noii Mazda 2. Evenimentul va prilejui si alte trei premiere europene: conceptul Taiki, echipat cu noua generatie a motorului rotativ dezvoltat de Mazda, si modelul hibrid Mazda5 Hydrogen RE. Mazda 2 in varianta cu trei usi va contribui direct in procesul de crestere al Mazda in Europa, prin segmentul nou de clienti pe care il va atrage.


Vehiculul va avea disponibile aceleasi motoare ca si modelul deja existent pe piata, respectiv cele pe benzina de 1,3l si 1,5l, precum si motorul common-rail turbo diesel de 1,4l. In decembrie, mezina gamei nipone a primit o cotatie de cinci stele pentru protectia pasagerilor adulti in urma testelor efectuate de Euro-NCAP.


700.000 este numarul de vizitatori estimat de organizatorii evenimentului in cele 11 zile de desfasurare


Intre amintiri si tehnologii alternative


Una dintre surprizele placute de la standul Volkswagen va fi noul Scirocco.

Acesta va fi lansat in luna septembrie pe piata europeana. Oficialii companiei germane au fost destul de zgarciti in a da informatii despre acest model, chiar daca a fost creat un site special pentru acest model. Singura informatie oficiala este legata de motorizari, Scirocco va dispune la inceput de un propulsor cu 4 cilindri 2.0 TSI, care va dezvolta aproape 200 de cai putere.


Acesta va fi urmat de motorizari mai puternice, intre care si un varf de gama V6. Scirocco va fi disponibil atat cu tractiune pe puntea fata, dar si integrala, oferita optional. Noul model va fi produs la uzina Volkswagen din Portugalia, in paralel cu decapotabila Eos.


Cum ambele masini utilizeaza cam aceleasi componente, este posibil ca Scirocco sa fie realizat si in versiune cabrio, ce ar urma sa beneficieze de acelasi acoperis metalic ca la Eos. Pe langa Scirocco, Volkswagen lanseaza la Geneva o versiune hibrid diesel-electric a modelului Golf, capabila sa ofere un consum de 3,4 litri de motorina la suta de kilometri.


Oficialii Volkswagen spun ca Golf hibrid va emite in atmosfera 89 grame de dioxid de carbon pe km. Pentru a face o comparatie, Toyota Prius are un consum de 4,3 litri si emite cu 17% mai multe dioxid de carbon, 104 g/km. In prezent nu este clar daca Volkswagen va produce in serie conceptul hibrid pe care il va prezenta la Geneva. In acest caz, mai mult ca sigur, tehnologia se va regasi si pe celelalte variante

Volkswagen.

Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul a aprobat o schema de ajutor de stat pentru activitati productive si pentru industria prelucratoare, o schema mult asteptata pentru mediul de afaceri, in valoare de 500 de milioane de...
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Mumbai a devenit capitala asiatică cu cel mai mare număr de miliardari, depăşind Beijingul, potrivit unei liste a bogaţilor la nivel mondial, realizată de Hurun Research Institute, transmite...