Renault vrea sa foloseasca piese low cost la modelele mai scumpe ale grupului

Miercuri, 04 Iunie 2008, ora 11:54
1218 citiri
Renault vrea sa foloseasca piese low cost la modelele mai scumpe ale grupului

Renault nu va introduce pe piata europeana automobilul low cost care va fi produs in colaborare cu Nissan si compania indiana Bajaj, dar ar putea folosi componente ale acestuia la modelele mai scumpe, a declarat Jean-Louis Ricaud, vicepresedinte al grupului francez, citat de Reuters. Grupul francez intentioneaza sa invete cat mai multe din producerea

automobilului ultra low cost, a afirmat Ricaud, vicepresedintele pentru

inginerie si calitate al Renault.


"Nu vom aduce masina in

Europa, dar putem folosi componente produse pentru aceasta la alte

modele", a spus Ricaud intr-un interviu.


Producatorul indian de

motociclete Bajaj, cu sediul in Pune, dezvolta in prezent, in

colaborare cu Renault si Nissan, o masina care va fi comercializata la

pretul de 2.500 de dolari si care va concura cu modelul Nano proiectat

de compania Tata.


Ricaud a spus ca masina low cost va atinge o

viteza de maxim 80 de kilometri pe ora, iar unele componente ar putea

fi utilizate la alte modele, pentru a reduce costurile.


Modelul

Logan a permis Renault sa acumuleze experienta in producerea unui

vehicul la mai multe fabrici din intreaga lume, folosind, uneori,

furnizori diferiti.


Renault si Nissan colaboreaza in prezent la

trei proiecte, la Chennai si Pune, in India, si la Casablanca, in

Maroc. Cei doi producatori intensifica schimbul de tehnologie, evitand

in acelasi timp suprapunerile.


Nissan participa la alianta cu motoare V6, in timp ce Renault are mai multa experienta in domeniul motoarelor diesel.


Renault

a dezvoltat un nou tip de tractiune 4X4, disponibil la modelul Laguna,

iar Nissan a colaborat cu compania NEC la producerea de baterii pentru

vehicule propulsate electric.


"Avem mai multe proiecte mixte cu

Nissan si anticipam noi schimburi in domeniul tehnologiei cu partenerul

japonez", a aratat Ricaud.


Renault are o participatie de 44% la Nissan, iar cele doua companii au acelasi director general, Carlos Ghosn.


Ricaud

a spus ca alianta a rezolvat problemele tehnice legate de bateriile cu

litiu, astfel incat vehiculele electrice care vor fi lansate pe piata

din Israel in 2011 vor avea o autonomie de 100-150 de kilometri.


Si

grupul german Daimler colaboreaza cu furnizorul de componente auto

Continental la producerea unui vehicul electric, in timp ce alti

producatori au proiecte similare, precum General Motors, care a

aprobat, marti, finantarea productiei modelului Chevy Volt.


Ricaud

a mai apreciat ca majorarea preturilor materiilor prime va conduce,

probabil, la modificarea mixului de materiale care intra in componenta

unui automobil, respectiv metale, plastic si textile.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...