Renault nu va introduce pe piata europeana automobilul low cost care va fi produs in colaborare cu Nissan si compania indiana Bajaj, dar ar putea folosi componente ale acestuia la modelele mai scumpe, a declarat Jean-Louis Ricaud, vicepresedinte al grupului francez, citat de Reuters. Grupul francez intentioneaza sa invete cat mai multe din producerea
automobilului ultra low cost, a afirmat Ricaud, vicepresedintele pentru
inginerie si calitate al Renault.
"Nu vom aduce masina in
Europa, dar putem folosi componente produse pentru aceasta la alte
modele", a spus Ricaud intr-un interviu.
Producatorul indian de
motociclete Bajaj, cu sediul in Pune, dezvolta in prezent, in
colaborare cu Renault si Nissan, o masina care va fi comercializata la
pretul de 2.500 de dolari si care va concura cu modelul Nano proiectat
de compania Tata.
Ricaud a spus ca masina low cost va atinge o
viteza de maxim 80 de kilometri pe ora, iar unele componente ar putea
fi utilizate la alte modele, pentru a reduce costurile.
Modelul
Logan a permis Renault sa acumuleze experienta in producerea unui
vehicul la mai multe fabrici din intreaga lume, folosind, uneori,
furnizori diferiti.
Renault si Nissan colaboreaza in prezent la
trei proiecte, la Chennai si Pune, in India, si la Casablanca, in
Maroc. Cei doi producatori intensifica schimbul de tehnologie, evitand
in acelasi timp suprapunerile.
Nissan participa la alianta cu motoare V6, in timp ce Renault are mai multa experienta in domeniul motoarelor diesel.
Renault
a dezvoltat un nou tip de tractiune 4X4, disponibil la modelul Laguna,
iar Nissan a colaborat cu compania NEC la producerea de baterii pentru
vehicule propulsate electric.
"Avem mai multe proiecte mixte cu
Nissan si anticipam noi schimburi in domeniul tehnologiei cu partenerul
japonez", a aratat Ricaud.
Renault are o participatie de 44% la Nissan, iar cele doua companii au acelasi director general, Carlos Ghosn.
Ricaud
a spus ca alianta a rezolvat problemele tehnice legate de bateriile cu
litiu, astfel incat vehiculele electrice care vor fi lansate pe piata
din Israel in 2011 vor avea o autonomie de 100-150 de kilometri.
Si
grupul german Daimler colaboreaza cu furnizorul de componente auto
Continental la producerea unui vehicul electric, in timp ce alti
producatori au proiecte similare, precum General Motors, care a
aprobat, marti, finantarea productiei modelului Chevy Volt.
Ricaud
a mai apreciat ca majorarea preturilor materiilor prime va conduce,
probabil, la modificarea mixului de materiale care intra in componenta
unui automobil, respectiv metale, plastic si textile.