Tata Motors va aduce cea mai ieftina masina din lume pe piata europeana in patru ani

Luni, 11 Februarie 2008, ora 09:43
1480 citiri
Tata Motors va aduce cea mai ieftina masina din lume pe piata europeana in patru ani

Tata Motors vrea sa introduca pe piata europeana, in urmatorii patru ani, modelul sau de automobil foarte ieftin Nano, a declarat seful departamentului de proiectare de masini compacte al Tata Motors, pentru revista germana Focus, citata de Reuters.
"Vom dezvolta un model in decurs de patru ani, care va respecta reglementarile Euro 5 si standardele de siguranta din Europa", a spus seful departamentului de proiectare de masini compacte al Tata Motors, Girish Wagh, pentru Focus.

Tinta principala este scaderea consumului de benzina pana la 3 litri/100 km, de la nivelul actual, de 5 litri/100 km, a declarat Wagh, pentru revista germana.

Tata Motors a prezentat in ianuarie modelul Nano, care este cea mai ieftina masina din lume, cu un pret de 2.500 dolari, si a aratat ca noul automobil cu patru locuri va fi produs in decursul lui 2008 la o fabrica din vestul statului Bengal.

Reprezentantii Tata Motors au aratat ca initial vor produce aproximativ 250.000 de exemplare din acest model de autoturism si au adaugat ca se asteapta la o cerere anuala de 1 milion de exemplare.

Tata Motors mai aratase ca se va concentra pe piata locala timp de doi sau trei ani, dupa care va lua in considerare posibilitatea de a exporta automobile Nano in tari din Africa, America Latina si sud-estul Asiei.

Producatorii de automobile de pe pietele internationale, initial sceptici cu privire la posibilitatile companiei Tata Motors de a produce o masina atat de ieftina, se grabesc acum sa produca versiuni proprii ale acestui model, pentru a iesi in intampinarea cererii consumatorilor cu posibilitati financiare reduce din tari emergente precum China, India si Rusia.

Divizia Opel a General Motors vrea sa dezvolte un model mic, pentru 8.000 de euro (11.590 dolari), a declarat seful Opel, Hans Demant, pentru o revista germana de auto si sport.

O decizie in acest sens va fi luata anul viitor, a mai aratat Demant.

"Automobilul citadin al companiei Opel va fi vehiculul urmatorilor zece ani", a spus seful companiei.

Ford a anuntat in ianuarie ca va construi o masina mica in India, in doi sau trei ani, iar Nissan Motor, in alianta cu Renault, care a avut un mare succes cu modelele sale Logan, vrea sa fabrice o masina in valoare de 3.000 dolari cu Bajaj Auto.

Reprezentantii companiilor Volkswagen, Toyota, Honda Motor si Fiat au aratat, de asemenea, ca iau in considerare posibilitatea de a produce masini mici pentru pietele emergente, unde cresterea economica solida a facut ca pentru milioane de oameni sa se concretizeze, pentru prima data, posibilitatea de a avea o masina.

<b>Bloombiz.ro Newsletter </b>

Aboneaza-te la <a href=http://newsletter.vodanet.ro/gateway/?a=YT1CbG9vbWJpel8xMiZiW109aW5mb2Jsb29tYml6XzE4 target=_blank>newsletter-ul infoBloombiz</a> ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.

Cititi articolul integral in <a href=http://www.standard.ro/articol_20372/radu_georgescu__un_roman_la_masa_gigantilor_it_ului_mondial.html/ target=_blank>Business Standard</a>