Top 10: Cele mai bine vandute masini din Europa in 2007 - prima parte

Joi, 27 Martie 2008, ora 14:03
5347 citiri
Top 10: Cele mai bine vandute masini din Europa in 2007 - prima parte

Anul trecut, piata auto din Europa a inregistrat o crestere de doar 1%. Departe de a fi descurajati de cifre, specialistii de la JATO Dynamics, una din cele mai mari companii de cercetare de piata in domeniul auto in Europa, sustin ca este totusi o evolutie semnificativa. Bloombiz va prezinta un top al celor mai bine vandute 10 masini pe piata europeana, in 2007.

Lider de piata ramane in continuare Volkswagen, care a

vandut anul trecut peste 1,6 milioane de masini pe piata europeana. Pe locul

doi se situeaza General Motors, cu 1,3 milioane de unitati vandute, iar pe pozitia

a treia se afla Ford, care a vandut doar 36.000 de masini in 2007. Clasamentul

este completat de Renault si Peugeot, pe locurile 4, respective 5, singurele

marci din top care au inregistrat scaderi ale vanzarilor.

Locul 10: BMW Seria 3

Este lesne de inteles ca putini isi permit masini din segmentul

premium, insa faptul ca masinile din Seriei 3 vandute au fost cu doar 5.000 mai putine decat cele din modelul Fiesta de la Ford arata, totusi, ca lumea nu

se uita la pret cand vine vorba despre o masina buna. Este dovada ca un model premium poate sa fie aproape la fel de bine

vandut ca unul "popular". Cresterea vanzarilor cu 2% e impresionanta,

mai ales daca ne gandim ca modelul E 90 este pe piata de aproape 3 ani. Daca se

pun la socoteala si vanzarile Mini, BMW a avut anul trecut o crestere de 26,8%,

ceea ne face sa credem ca dominatia germana va continua.

BMW 330d SE

Acesta pare a fi cel mai mai complet model al Seriei 3 de la

BMW, cea mai buna alegere pentu o masina “de zi cu zi”. BMW 330d SE este

considerat “amiralul diesel” al seriei, ceea ce inseamna ca sub binecunoscuta

capota se dezvaluie un “diamant” de 3.0 litri, un monstru de putere

turbodiesel, cu 6 cilindri in linie. Este programat sa alerge cu 231 de cai si

are un cuplu de de 500 Nm. Acest model concureaza cu succes modelele similare

pe benzina si, in cele mai multe din cazuri, este cel ales.

330dSE este facut pentru viteza. Ajunge de la 0 la 100 km/h in doar 6,7 secunde, dar nu asta il face cu

adevarat deosebit. Forta remarcabila a motorului si cutia de viteze manuala in

sase trepte fac din acest model ceva cu totul special. Performanta motorului

face ca masina sa le depaseasca pe celelalte participante la trafic fara nici

cel mai mic efort. A conduce un BMW 330d SE este o adevarata placere, iar

motorul puternic se potriveste de minune cu sasiul echilibrat al unei serii 3.

In ceea ce priveste alimentarea, acest model nu iti va cere prea multe daca

este condus cum trebuie. Pe langa pozitia excelenta pe care o ofera un BMW,

Seria 3 este intr-adevar o alegere inspirata.


Locul 9: Volkswagen

Passat

Vanzarile VW au scazut cu aproape 10%, insa Passat ramane liderul

segmentului sau. Cu toate astea, soarta sa nu va fi foarte usoara anul viitor, din cauza ca piata este asaltata

de aparitii noi. Ford Mondeo a avut un succes urias, iar nou lansata Mazda 6

a avut parte de o primire excelenta.

Honda va lansa anul viitor noul model Accord, iar Opel va avea un inlocuitor

pentru Vectra. Si sa nu ii uitam pe francezi: noua Laguna isi face si ea

simtita prezenta, iar Citroen renaste

printr-un nou si foarte stilat C5.

Volkswagen Passat 2.0

TDI 170

Acesta este cel mai puternic diesel fabricat vreodata. Mai

puternic decat vechiul model V6 de 2.5 litri, Acest Passat 2.0 TDI 170 se

alatura modelului deja existent , de 2.0 litri TDI 140. Pentru un pret asemanator cu cel al unui BMW 318d,

primesti un Passat cu 40 de cai putere mai multi si o echipare mai buna. Si sa

nu uitam faptul ca avem de-a face cu o masina foarte frumoasa.

Motorul de 2.0 litri TDI este unul calm si linistit. Toarce ca

o pisica, in ciuda faptului ca este un diesel. Modelul este rigid si ofera liberatea si "nervozitatea"

unui hatchback "hot". 100 Km/h in 8.6 secunde este o performanta buna pentru un motor diesel, care apeleaza la

un cuplu de. Directia este destul de rapida si se descurca bine in curbe, unde masina

are o aderenta sporita, iar viteza sistemului DSG de schimbare a vitezelor inca

impresioneaza!

Locul 8: Ford Fiesta

Desi stia ca urmeaza sa fie inlocuit in acest an, vanzarile

modelului Fiesta nu au fost deloc rele, cu toate ca au inregistrat o mica

scadere la inceputul anului. Exista, totusi, o intrebare: va renunta batranul

Ford la Fiesta pentru un nou inceput cu modelul Verve? Multe nopti albe ii vor

astepta cu siguranta pe directorii de la Ford care vor trebui sa ia o decizie

in acest sens. In aceeasi masura, exista presiuni si din partea noului Koga si a

modelului Focus. In orice caz, ceva trebuie facut pentru a concura branduri ca

Jaguar si Land Rover si pentru a recuceri piata americana.

Ford Fiesta Zetec-S

TDCi

Ford Fiesta este

sarea si piperul pietei auto. Fara acest model provocator lumea autoturismelor

ar fi fost mai saraca. Totul a inceput cu modelul XR2, sustinut de XR2i, RS1800

si de nervosul RS Turbo, si a continuat chiar si cand sectorul hatch era

condamnat la moarte de asiguratori. Modelul de ultima generatie Zetec-S a fost,

insa, adevarata revelatie: expertii spun

despre el ca e mai bun chiar decat Ford Puma. Este un adevarat clasic in viata.

Ford Fiesta Zetec-S TDCi este unul dintre cele mai

armonioase modele sport. Schimbatorul de viteze este foarte usor de manuit, ambreiajul

si supapa de admisie sunt ferme, iar franele sunt exceptionale. Directia este

precisa, iar sasiul bine gandit. De asemnea, structura sa rigida ofera

siguranta in trafic si stabilitate in curbe. In ceea ce priveste motorul, cine

spune despre un diesel ca nu poate fi sport se inseala. Merge lin, este

puternic si energic si nu vibreaza ca modelele mai vechi. Cu alte cuvinte, este

un adevarat performer.

Locul 7: Fiat Punto

Cu o crestere a vanzarilor de 7,7%, la peste un million de

masini, Fiat a castigat anul trecut premiul pentru cele mai bune rezultate

comerciale. Din pacate, performanta

nu ii apartine lui Punto, ci fratelui sau mai mic, noul Fiat 500. Desi a fost

lansat in Europa abia in septembrie anul trecut, modelul 500 s-a bucurat de

foarte mare succes si i se prevede un 2008 fulminant.

Fiat Grande Punto 1.2

Active

Celei de-a treia variante Punto I s-a adaugat in nume si

‘Grande’, pentru a nu fi confundat cu generatia anterioara. Numele “Grande” nu

face doar diferenta intre doua modele, Fiat sustinand ca acest nou Punto este

cel mai mare din clasa lui. Vanzarile Fiat au scazut , in 2005 cu 50% pe piata

britanica si, intr-un fel sau altul, cumparatorii trebuiau recastigati. Grande

Punto a fost solutia: arata foarte bine, este foarte sigur, iar modelul de 1.2 litri este si un pic mai ieftin decat cel

precedent.

Fiat Grande Punto este un adevarat supermini. Face exact ceea

ce te astepti sa faca un mini: scaunele sunt confortabile, sistemul de

incalzire functioneaza bine, are

vizibilitate buna si un system audio excelent. Ceea ce atrage, insa, cel mai

mult este aspectul si pretul destul de scazut.

Locu 6: Renault Clio

Se pare ca rezultatele bune inregistrate de Clio contribuie

mult la succesul brandului Renault. Nou si cu un puternic motor diesel, Clio

poate sa faca mai mult decat a facut pana acum. Cu toate acestea, vanzarile din ultimele luni nu ii dau prea

multe sperante. Toate privirile se indreapta acum catre noua Laguna si mult

asteptata Laguna Coupe, de la care Renault are mari asteptari.

Renault Clio 1.4

Dynamique

Clio se numara printre primele 10 masini vandute in Anglia

si reprezinta cel mai important model Renault. Cu totul nou in 2006, cel mai

recent model Clio are aceeasi platforma ca si Nissan Micra si este mult mai

mare decat predecesorul sau. Modelele supermini sunt revelatia momentului, iar

analisti preconizeaza ca acest segment va creste si in urmatorii ani.

Clio Dynamique poate trece usor drept un model de lux datorita

stilului lin si silentios insa, cu toate ca este un supermini de 1.4 litri, nu

sta prea bine la capitolul acceleratie. Asta nu inseamna ca este inceata, ci

doar putin greoaie la turatii mici.

 

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...