Facebook sufla clientii Google din publicitatea digitala

Vineri, 15 Mai 2015, ora 17:05
2429 citiri
Facebook sufla clientii Google din publicitatea digitala
Foto: Sparklogix

Pe masura ce marile firme isi muta banii in segmentul publicitatii digitale, competitia in sector incepe sa puna probleme pentru cel mai mare exponent al pietei: Google.

Facebook, conform unei analize recente facuta de Morgan Stanley, tinde sa ocupe pozitia principala in aceasta piata dupa cinci trimestre consecutive de acaparare a clientilor, dezvaluie Business Insider.

Pret avantajos

O treime din spoturile comerciale din piata digitala de publicitate din Statele Unite au fost distribuite prin intermediul Facebook in primul trimestru al acestui an, marcand o crestere constanta a incasarilor companiei pe ultimele 15 luni.

In opinia analistilor de la Morgan Stanley, Facebook este singura companie care inregistreaza o crestere a veniturilor din publicitatea digitala, tendinta generala fiind una de scadere a incasarilor.

"Facebook, in baza pretului redus practicat si a sistemului incrucisat de distribuire a publicitatii, este principalul beneficiar al banilor care vin in publicitatea digitala", mentioneaza analistii bancii intr-un raport.

Google inca mai conduce in ceea ce priveste nivelul total al veniturilor obtinute din publicitate, dar compania lui Zuckenberg este pe punctul de a capta noii clienti care se indreapta spre piata mobile.

Diferenta de pret este covarsitoare. In timp ce Google taxeaza cu 538,40 de dolari distribuirea unui spot, Facebook are un tarif de doar 81,60 de dolari pentru acelasi serviciu.

Aceasta explica si de ce noii clienti se indreapta mai repede catre platforma de socializare.

Batalia gigantilor

In acest moment, cei doi giganti IT sunt aproape pe picior de egalitate in ceea ce priveste cota de piata din publicitatea digitala.

Cum aceasta va continua sa se dezvolte constant in perioada imediat urmatoare, pozitia companiei lui Larry Page este serios amenintata de Facebook.

Conform unui studiu elaborat de editorul sef al revistei The Information, Amir Efrati, Facebook atrage de trei ori mai multi bani decat Google prin distribuirea spoturilor digitale, grafice sau video.

De altfel, competitia derulata intre cei doi giganti IT l-a facut pe Zuckenberg sa dezvolte un serviciu video in interiorul retelei de socializare, iar mai nou se vorbeste si de lansarea unui motor propriu de cautare Facebook.

O situatie care ar putea accentua declinul Google, o companie care se confrunta cu o evolutie mediocra in ultima perioada.

#piata publicitate digitala, #competitie piata publicitate mobile, #concurenta Facebook Google , #Cota de piata