Marii producatori auto: Oamenii nu vor renunta la volan!

Miercuri, 09 Septembrie 2015, ora 15:18
3290 citiri
Marii producatori auto: Oamenii nu vor renunta la volan!
Foto: Wikimedia

Gigantii IT din Silicon Valley sunt cuprinsi de febra inovatiilor pe care ar trebui sa le faca pentru a oferi autonomie totala autoturismelor. Google si Apple au proiecte diferite in acest sens, dar comentariile venite din partea reprezentantilor a doua mari concerne auto le pot spulbera visul.

Toyota si Volkswagen, companiile care isi disputa suprematia in industria auto, cred ca oamenii vor prefera intotdeauna sa isi conduca automobilele, relateaza portalul Quartz.

O industrie infloritoare

Conform unei estimari facute de experti, industria tehnologiilor care confera autonomie vehiculelor ar putea sa atinga o valoare de 42 de miliarde de dolari in doar un deceniu.

Google tinteste deja spre un vehicul autonom produs sub sigla proprie pe care sa il lanseze pe piata in anii urmatori, Apple intentioneaza sa faca acelasi lucru, iar Tesla are in lucru un proiect similar, Elon Musk sperand sa lanseze in 2017-2018 o masina autonoma in proportie de 90%.

Visul masinilor care se conduc singure nu este lasat deoparte nici de marii jucatori din industria auto, mai toate firmele introducand tehnologii noi care cresc gradul de independenta la volan pentru soferi.

Majoritatea companiilor auto chiar spera sa gaseasca reteta de succes a unei masini fara sofer in urmatorii ani. Nu asa stau lucrile si in cazul departamentelor de cercetare de la Volkswagen (VW) si Toyota.

Cei doi giganti ai industriei auto au strategii care vizeaza ca masinile sa capete un anumit grad de autonomie, dar exclud sansele de succes ale unui autovehicul 100% autonom.

Masinile fara sofer nu apar pe harta VW

Din punctul de vedere al germanilor de la VW, dorinta de libertate a individului aflat la volan va domina in continuare moda auto a deceniilor urmatoare, dezvaluie reprezentantii bancii Barclay's.

In cadrul unui seminar organizat pe 4 septembrie la Londra pe tema automobilelor autonome, reprezentantii bancii britanice au sesizat ca inginerii companiei auto din Germania nu iau in calcul proiecte de acest tip.

"Automobilele fara sofer nu apar pe harta VW. Strategia lor este de a asigura un mai mare suport pentru soferi, nu de a-i inlocui pe acestia", au aratat expertii bancii prezenti la intrunire.

Toyota a angajat deja expertii din cadrul centrului de cercetare al Armatei americane DARPA si a donat 50 de milioane de dolari laboratoarelor de cercetare de la Stanford si MIT pentru a veni cu solutii in construirea unei masini inteligente.

Chiar si asa, viziunea japonezilor presupune pastrarea soferului in mijlocul arhitecturii digitale inteligente care va invalui automobilul viitorului.

Deci, chiar si cu o optiune de autonomie totala, masinile Toyota ale viitorului pastreaza un loc de cinste soferului.

"Pentru noi, o asemenea idee este ca cea a unui tren fara conductor. Vrem sa pastram mereu soferii in masini si sa le asiguram controlul deplin asupra acestora", a explicat Kiyotaka Ise, unul dintre directorii grupului auto japonez.

Pariuri riscante

Nimeni nu poate spune cine va avea dreptate in final: Google care vede o lume fara soferi umani sau Volkswagen si Toyota care speculeaza in continuare placerea sofatului.

In cele din urma, companiile auto cu traditie sunt fericite sa ii lase pe cei de la Google sa isi asume acest risc, in timp ce ele opteaza spre investitii mai reduse in noile tehnologii.

Pe de o parte strategia VW-Toyota pare si destul de sigura, autonomia ridicata in cazul unor camioane de mare tonaj pare o chestiune pe care orice sofer de TIR o va aprecia ca o masura de siguranta suplimentara.

In schimb, pentru vehiculele din orase este greu de crezut ca soferii vor accepta din prima sa abandoneze volanul si sa se multumeasca cu simplul rol de pasageri.

In toata lumea, senzatia data de controlul masinii din spatele volanului ramane una dintre cele mai pure expresii a libertatii.

Un nou scandal pentru Guvern. Damen a dat in judecata Romania la o curte internationala de arbitraj
Un nou scandal pentru Guvern. Damen a dat in judecata Romania la o curte internationala de arbitraj
Premierul Marcel Ciolacu confirma faptul ca olandezii de la Damen au dat in judecata Romania, aratandu-se in acelasi timp optimist in ceea ce priveste rezolvarea pe cale amiabila a disputelor...
Razer a lansat noul model de mouse Viper V3 Pro, conceput alături de gameri profesioniști
Razer a lansat noul model de mouse Viper V3 Pro, conceput alături de gameri profesioniști
Razer a lansat noul model de mouse Viper V3 Pro, conceput în colaborare cu unii dintre cei mai buni jucători de esports, inclusiv Zachary „zekken” Patrone, campion și MVP al turneului...
#masini fara sofer, #masina Google, #automobile autonome, #strategie Volkswagen Toyota , #Produse