Strategii de marketing, marca Google: Servicii gratuite de care suntem dependenti

Duminica, 26 August 2012, ora 18:00
2656 citiri
Strategii de marketing, marca Google: Servicii gratuite de care suntem dependenti

Google, una dintre cele mai mari companii de Internet din lume, dezvolta si imbunatateste constant serviciile pe care le ofera utilizatorilor gratuit. Serviciile, in sine, nu aduc bani. Reclamele, insa, pastreaza piedestalul gigantului,

In timp ce Google investeste masiv in dezvoltarea produselor, monetizarea acestora nu este intotdeauna si primul gand al sefilor companiei, scrie Mashable.

In cea mai mare masura, insa, Google castiga cei mai multi bani din reclamele amplasate in rezultatelor cautarilor si in celelalte servicii ale companiei.

Iata cateva dintre serviciile pe care Google le ofera gratuit.

Google Maps

Google a integrat in Google Maps, pentru anumite zone, date despre situatia traficului in timp real, estimand timpii petrecuti pe traseu cu exactitate. Serviciul nu se aplica doar transportului cu masina, ci si pe jos, sistemul descoperind cea mai scurta ruta pentru a ajunge la destinatie.

Compania de Internet a investit masiv in Maps, Earth, Street View si toate functiile legate de aceste programe. Google spera ca, in cele din urma, va recastiga investitia prin reclame locale, cum ar fi Google Places.

Motorul de cautare

Folosirea celui mai popular motor de cautare din lume este gratuita. Niciun alt sistem asemanator nu se apropie. Compania a investit miliarde de dolari si a realizat ceea ce Microsoft nu a putut: a creat o divizie web profitabila.

Google castiga bani din reclamele amplasate in paginile de cautare.

YouTube

Cel mai vizitat website de clipuri video apartine tot Google, iar accesul este gratuit. In afara de reclamele care apar la inceputul clipurilor, YouTube nu percepe nicio taxa.

Google Analytics

Comparabil cu numeroase programe care ofera date oamenilor din marketing, care costa intre 20.000 si 50.000 de dolari, Google Analytics este gratuit. Chiar si versiunea Profesionista, care permite accesul la mai multe date pentru site-uri, are un pret rezonabil. Strategia companiei de Internet este sa se asigure ca oamenii din publicitate au cele mai bune date pentru a-si stabili bugetele pentru marketing online. Mare parte din banii acestia ajung in buzunarele Google.

Gmail

Cei mai multi utilizatori ai serviciului de email al Google, nu platesc pentru a trimite sau a primi emailuri. Desigur, compania ofera intreprinderilor posibilitatea de a opta si pentru o versiune cu plata, dar numarul utilizatorilor este mic. Si aici, compania de Internet castiga bani din reclamele care apar deasupra liste de mesaje din Inbox.

#servicii Google, #Google gratuit , #Produse