WWW, intr-o noua era: Google, in pericol sa-si piarda suprematia

Miercuri, 01 Februarie 2012, ora 18:48
2450 citiri
WWW, intr-o noua era: Google, in pericol sa-si piarda suprematia

Listarea Facebook, cenzura pe care Twitter o impune la unele postari si rezultatele slabe ale gigantului Google anunta mari schimbari in web. Zilele haotice si totodata idealiste ale internetului sunt pe sfarsite.

Vechiul Internet unde Google a prosperat isi "trage ultima suflare". Tot mai des in aceste zile ne logam pe Facebook sau pe contul de Amazon, iar din ce in ce mai multi internauti folosesc smartphone-ul pentru a-si descarca o aplicatie, lasand in urma motorul de cautare Google.

Investitorii se pregatesc sa parieze pe marii castigatori ai internetului. Actiunile Amazon au crescut cu 11% de la inceputul anului, cifrele Apple se invarte in jurul unor valori asemanatoare, spre deosebire de Google care a pierdut 13% la inceputul lunii ianuarie. Analistii din piata nu privesc cu ochi buni evolutia gigantilor in noua era a internetului si se tem ca declinul Google a inceput.

Modelul de business al Google depinde de modul in care va evolua internetul

Potrivit studiilor majoritatea miliardelor Google le primeste din publicitate, In cazul in care vechiul web isi va schimba forma, afacerile Google isi vor pierde din valoare.

In momentul in care Google a raportat rezultatele financiare in urma cu doua saptamani, investitorii au observat scadrea costului pe clic pe care Google o percepe agentiilor de publicitate. Principalul motiv pentru luarea acestei decizii este legat de concurenta care vine din urma: Facebook, Amazon si Apple.

Daca ne uitam la Facebook, observam ca aceasta companie intrata pe piata cu opt ani in urma are deja 800 milioane de utilizatori si refuza sa impartaseasca date importante cu Google. Potrivit analistilor, cautarile Google nu mai sunt atat de valoroase pentru agentiile de publicitate fata de cum erau cu cativa ani inainte, cand Internetul era "stapanit" de gigantul motor de cautare si cand Facebook abia isi facea aparitia pe scena web.

Amazon, de asemenea, joaca in prezent un truc asemanator. Compania a luat sistemul de operare Android si l-a adaptat pentru tableta sa Kindle Fire. Potrivit specialistilor internationali din domeniu, Amazon castiga de pe urma instrumentelor Google, fara ca cel din urma sa beneficieze de castigurile Amazon.

Apple, un univers de sine statator

Universul Apple incepe sa devina din ce in ce mai mare. Compania ofera tot ceea ce-si poate dori un utilizator si, de ce nu, o agentie de publicitate: calculatoare, telefoane, tablete si, mai nou, televizoare.

Continutul pe care userul il poate consuma ar putea fi un film, un cantec, o carte, o aplicatie sau posibilitatea de a cumpara online Si, din nou, nicio informatie pe care Apple o obtine in legatura cu preferintele internautilor nu sunt disponibile pentru Google.

Google este amenintat de retelele sociale, smartphone-urile si tabletele care au ajuns sa domine Internetului, ceea ce va determina inevitabil venituri scazute din publicitate.

Cu toate ca gigantul motor de cautare detine sistemul de operare Android si Google+, acestea s-ar putea sa nu fie suficiente in "razboiul" care se va da in lumea web. Cu toate ca Android pare a detine o cota de piata mai mare decat iPhone, mai mult de jumatate din cautarile pe mobil provin de la utilizatorii iPhone.

In ciuda tuturor acestor piedici, Google ramane o forta pana in momentul in care instrumentele de business ale concurentilor vor acapara internetul, smartphone-urile, tabletele si, de ce nu, televizorul. Iar acest moment se apropie.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#venituri publicitate google, #google android, #google razboi apple, #utilizatori facebook, #google rezultate financiare 2011 , #Rezultate financiare