"Chiar daca Google genereaza trafic pe paginile electronice ale ziarelor, sunt situatii in care ii deturneaza pe utilizatori de la acestea", a declarat Ken Doctor, specialist in cadrul companiei de consultanta Outsell, subliniind ca "44% dintre vizitatorii Google News sunt interesati numai de titluri si nu acceseaza si site-urile ziarelor", precizeaza Mediafax.
Acest sondaj pare sa dea dreptate criticilor Google, printre care magnatul Rupert Murdoch, care controleaza imperiul media News Corporation.
El a acuzat Google si alte platforme agregatoare de stiri ca nu partajeaza veniturile din publicitate si cu site-urile la care fac trimitere prin link-uri.
Potrivit sondajului,
30% dintre respondenti au declarat ca nu folosesc Google pentru a accesa site-uri informative si ca prefera sa utilizeze in acest scop alte portaluri sau sa intre direct pe site-urile de care sunt interesati.
De asemenea, 12% dintre cei care au participat la sondaj au declarat ca folosesc Google pentru a accesa site-uri informative, pentru ca, ulterior, sa caute alte informatii pe site-urile respective.
Pe de alta parte, 14% dintre respondenti au declarat ca utilizeaza platforma Google pentru a fi redirectionati spre alte site-uri, dar ca se intorc pe Google News pentru a cauta alte articole.
Totodata, sondajul indica faptul ca 57% dintre cei care au participat la sondaj folosesc in principal mediile digitale pentru a se informa.
Dintre acestia, 31% folosesc agregatoare precum Google News, Yahoo!, MSN sau AOL, 30% urmaresc programe TV, in timp ce 8% acceseaza direct site-urile diferitelor medii, 18% acceseaza alte tipuri de platforme, iar 7% se informeaza de la radio.
In timp ce numerosi patroni de institutii de presa americane iau in discutie introducerea de taxe pentru accesarea
continuturilor online, sondajul arata ca numai 10% dintre participantii la studiu ar fi gata sa plateasca un abonament la un ziar tiparit pentru a avea acces la versiunea sa de pe internet.
Studiul a fost realizat in iulie 2009, pe un esantion de 2.787 persoane interesate de informatii.