Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cand Google nu este de ajuns

Cand Google nu este de ajuns
Web 2.0 a enervat legiuni de profesionisti it prin simplul fapt ca ofera o experienta mult mai buna decat ceea ce primeste fiecare dintre noi la birou.

Dupa 2000, companiile axate pe consumer au preluat conducerea de la firmele specializate pe tehnologie si au dat frau liber inovatiei. Laitmotivul acestui trend este intalnit in companiile din intreaga lume: “De ce nu putem avea un Google intre cei patru pereti ai companiei noastre?”.



Daca, la inceput, aceasta a parut o idee buna, folosirea unui motor de cautare in cadrul companiei s-a dovedit a fi o problema mult mai complicata decat indexarea documentelor sau un buton “search”.



Iata de ce termenul de “cautarea enterprise” reprezinta o provocare din ce in ce mai urgent de rezolvat pentru companiile mondiale.



Cautari enterprise versus cautari pe Web




Nevoia unui motor de cautare in cadrul companiilor a venit odata cu dezamagirea care a urmat dupa instalarea unei aplicatii de cautare de la Google sau de la un alt furnizor.



In loc de rezultate satisfacatoare si la obiect, rezultatele afisate de astfel de aplicatii fie erau in ordine aleatorie, de ordinul milioanelor fie nu erau deloc. O dezamagire, avand in vedere ca suntem obisnuiti de cele mai bune motoare de cautare de pe Web sa gasimi cele mai relevante rezultate printre primele afisate.



Explicatia? In primul rand, cautarea pe Internet este construita pe reteaua de link-uri care constituie Web-ul. De fiecare data cand cineva acceseaza continutul, utilizatorul “voteaza” pentru importanta lui.

Aceasta este genialitatea aplicatiei Page Rank a Google si a altor algoritmi de ranking asemanatori: stabilesc cele mai populare pagini de pe Internet pe baza link-urilor rezultate in momentul cautarii.

In ceea ce priveste mediul corporate, nu exista o structura asemanatoare a link-urilor astfel incat calitatea rezultatelor are de suferit.  O alta problema o constituie varietatea formatelor documentelor – nu toate sunt in format HTML sau PDF asa cum se intampla la cautarile pe Web. Pe de alta parte, oamenii din cadrul companiilor nu incearca, de obicei, sa manipuleze rezultatele cautarilor prin tag-uri nepotrivite.



Totusi, diferenta majora este ca atunci cand efectuezi o cautare in cadrul companiei, s-ar putea sa nu stii cu exactitate ceea ce cauti. Deseori, nu iti doresti sa gasesti un anumit criteriu al informatiei, ci sa explorezi colectia de date disponibile si sa descoperi ceea ce se afla in spatele acestora. Chiar si in ceea ce priveste cautarile care nu sunt intentionate a fi exploratoare, se intampla deseori sa descoperi ca rezultatele sunt ambigue si au nevoie de interpretari si prelucrare.



Pe scurt, exista trei diferente majore intre motoarele de cautare la nivel de firma si cautarile pe care le facem pe Web: interfata utilizatorilor, contextul proceselor de business si continutul diversificat.



Cautarea la nivel de companie- platforma de accesare a informatiilor de business



Cautarea enterprise evolueaza pe masura ce noile tehnici de vizualizare, sumarizare si analiza a rezultatelor sunt adaugate la arsenalul tehnologic.



Companiile incep sa investeasca  milioane de dolari in metode de colectare a informatiilor. Facand o paralele intre aceste date si bani, putem spune ca in fiecare zi se fac imense depozite in  contul unei firme. Ce promite procesul de cautare enterprise este sa dea tuturor din companie posibilitatea de a face retrageri, in fiecare zi.



Cu alte cuvinte, cautarea enterprise va deveni platforma de accesare a informatiilor, cardul ATM pentru patrunderea in tezaurul de cunostinte comune ale companiei.



Articol de Georgiana Niculescu



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3281 ori