Cat cheltuiesc marile companii pe Google Adwords

Marti, 07 Septembrie 2010, ora 13:19
1616 citiri
Cat cheltuiesc marile companii pe Google Adwords

In numai doua luni, British Petroleum si-a marit bugetul de search advertising de la 57.000 de dolari pana la 3,6 milioane de dolari, potrivit unor documente Google care au incaput pe mainile jurnalistilor de la Advertising Age. 

Sumele atrase de motorul de cautare arata cat de important a devenit Google pentru managementul repuatiei.

In plin scandal mediatic, toata lumea interesata de cazul BP s-a oprit pe Google pentru mai multe informatii, iar compania britanica a fost nevoita sa cumpere zeci de cuvinte cheie asociate cu dezastrul in cauza, cum au fost "deversare de petrol", "scurgeri","dezastru ecologic".

In plus, BP a cumparat si reclame video, care directionau utilizatorii catre videoclipurile companiei.

Reclamele Google functioneaza in sistemul "pay-per-click", adica advertiserii platesc pentru fiecare click primit. Cum luna iunie a insemnat climaxul dezastrului ecologic provocat de BP in Golful Mexic, suma poate fi explicata cu usurinta.

In acest context, grupul petrolier britanic a devenit unul dintre advertiserii de top ai Google.

In varful ierarhiei, se situeaza AT&T Mobility, cu 8 milioane de dolari cheltuiti in iunie pe clickurile aduse de Google.

Pe locul al doilea, Expedia a cheltuit nu mai putin de 5,9 milioane de dolari numai pe reclame Google.

Amazon a cheltuit 5,8 milioane de dolari, iar eBay a investit cel putin 4,2 milioane de dolari in search advertising.

Potrivit datelor obtinute de Advertising Age, atat General Motors, cat si Walt Disney sau BMW au platit mai putin de 500,000 de dolari pe reclamele Google.

Reprezentantii Google au refuzat sa comenteze cifrele
prezentate in documentul interceptat.

#adwords, #bp, #british, #google, #petroleum , #stiri Google