Ce carti ar trebui sa citeasca un antreprenor

Marti, 31 Mai 2011, ora 14:29
4182 citiri
Ce carti ar trebui sa citeasca un antreprenor

Zilele de concediu sunt momentele perfecte pentru a deschide o carte si a te documenta mai atent despre tehnici de antreprenoriat care ti-ar putea imbunatati performantele in companie. Chiar si pentru cei care isi doresc sa-si deschide propria afacere, cartile de business sunt exterm de utile.

Business Insider iti ofera o serie de titluri care te-ar putea ajuta, fie ca esti deja manager sau te indrepti spre calea antreprenoriatului.

“The Fountainhead" scrisa de Ayan Rand rezuma perfect sentimentul si pasiunea pe care orice antreprenor o are pentru activitatea sa.

Pentru cei care au in plan dezvoltarea unui start-up si vor sa afle care sunt elementele de baza intr-un astfel de management, cartea “Out of crisis” a lui Edwards Deming ii va face sa se concentreze asupra respectului pentru angajati, asupra proceselor existente si le vorbeste despre colectia si analiza datelor privind angajatii.

Cartea "Extreme Programming Explained", scrisa de Kent Beck te ajuta sa iti dezvolti produsul  intr-un mod iesit din comun si contine tehnici pe care nu ai cum sa le stii deja, decat daca ai experienta in construirea de sisteme de operare sau ai lucrat la Google.

Un manual foarte bun pentru construirea unui start-up este cartea "The Four Steps to the Epiphany" a lui Steven Gary.

Managerii care doresc sa se perfectioneze cu fiecare pagina citita pot incerca "Reality Check" de Guy Kawasaki.

Piramida lui Maslow, in varianta utila pentru un business, este concretizata in cartea "Peak" a lui Chip Conley si ofera sfaturi importante pentru performante superioare si te invata cum sa "profiti" de criza.

Daca presupui ca autocunoasterea propriilor valori si a potentialului pe care il ai este cheia catre succes in afaceri, cartea "The Happiness Hypothesis" scrisa de Jonathani Haidt este alegerea perfecta pentru tine.

"Against The Odds" a lui James Dyson este o carte despre design, afaceri, inovatie si antreprenoriat si iti arata prin ce a trecut autorul pentru a-si aduce propriul produs pe piata.

Felix Dennis, fondatorul revistei Maxim si The Week,  cel care a devenit miliardar prin fortele proprii a scris cartea "How To Get Rich" ca un manual despre "cum sa te imbogatesti fara ajutorul nimanui".

Modul in care un lider poate crea o cultura a sinceritatii care permite sa dezvolte compania dincolo de prima idee este perfect descris in cartea lui Warren Bennis, Daniel Goldman si James O’Toole intitulata "Transparency: How Leaders Create a Culture of Candor". Conversatiile cu greutate sunt cele care nasc idei inovative pentru viitor, de aceea trebuie sa inveti cum sa le faci fata si de ce sa faci asta.

Urmatoarea generatie de companii se va dezvolta intr-un cu totul alt mediu decat companiile din ultimii 10 ani. Michael Malone, care vorbea acum 25 de ani despre “corporatiile virtuale”, vorbeste in cartea "The Future Arrived Yesterday" despre corporatia “proteica”. Antreprenorii ar trebui sa cunoasca noile manifestari corporate, pentru a nu fi surprinsi de etapele de evolutie necesare.

Antreprenorii de start-up  ar trebui sa citeasca opera lui Clayton Christensen "The Innovator’s Dilemma" si "The Innovator’s Solution" pentru a castiga competitia cu marile companii de pe piata.

Cartea "Influence: The Psychology of Persuasion" scruisa de Robert B. Cialdini te invata cum sa vinzi tratand clientii ca pe niste oameni, cu adevarat.

Daca ai nevoie de cateva sfaturi pentru a lua decizii, poti citi “Blink” de Malcolm Gladwell.

#antreprenoriat, #carti antreprenor, #carti de cititi, #deschide propria afacere, #performate antreprenor , #stiri Google