Cele mai promitatoare companii din industria internetului

Luni, 26 Februarie 2007, ora 01:29
1828 citiri
Cele mai promitatoare companii din industria internetului

Specialistii in investitii si cei in IT cauta deja urmatorul val de miliardari in IT, iar editorii Business 2.0 au prezentat 25 de companii start-up despre care cred ca vor ajunge la un succes in urmatorii ani.

Evident, cele mai cautate in acest moment sunt site-urile Web 2.0. Portaluri de divertisment video, site-uri de rela]ii sociale, pagini optimizate pentru telefonul mobil, servicii de reclame multimedia si multe altele.

Primul pe lista specialistilor Business 2.0 este site-ul www.stumbleupon.com, o combina]ie de site de relatii personale si director web. Practic oamenii isi pot face profiluri personale, pot adera la grupuri de interes si pot sa noteze site-uri relevante pentru domeniul lor, astfel incat ele sa devina vizibile pentru ceilalti membri ai grupului. Lansat in 2002, site-ul isi propunea sa rezolve o problema pe care fondatorul a avut-o in stundetie. Pasionat de fotografie, Garett Camp nu reusea sa gaseasc cu Google sau alte sisteme de cautare site-uri cu fotografii interesante. Acum compania are 12 angajati si a primit o investitie de 1,5 milioane de dolari.

Pe lista analistilor americani se afla mai multe site-uri relativ din domeniu, catalogate drept site-uri de "social media", printre care regasim www.slide.com, care permite realizarea rapida de slide-show-uri care pot fi inserate in blog. Urmeaza www.bebo.com - un site cu 30 de milioane de membri, www.meebo.com - care permite conectarea la mai multe servicii de mesagerie online, precum si www.wikia.com - site de hosting pentru comunitati online deschise , in genul Wikipedia.

La categoria Video se alfa Joost, site-ul fondatorilor Skype care acum se implica in sharingul de fisiere video. Urmeaza www.dabble.com - care permite organizarea fisierelor video in playlist-uri de favorite, cunoscutul www.metacafe.com - un rival al YouTube, apoi www.revision3.com creat de fondatorul Digg.com, precum si www.blip.tv - site care permite distributia online de filme seriale acompaniate de publicitate.

Urmeaza categoria site-uri pentru echipamente mobile, unde primul este www.fon.com - un ghid al hot-spot-urilor din lume, apoi www.loopt.com - care permite celor inscrisi sa vada unde se afla pe harta "prietenii" lor care au acceptat provocarea si s-au inscris in siste. Site-ul www.getmobio.com ofera aplicatii pentru telefonul mobil dincolo de jocuri, iar www.tinypictures.com este un fel de Flickr (album foto) pentru pasionatii de mobile. In top este si www.soonr.com care permite utilizatorilor sa acceseze PC-ul de acasa sau de la birou direct de pe un echipament de buzunar.

La categoria site-uri de advertisig, topul prezita www.turn.com, un site condus de fostul director executiv al Altavista.com, Jim Barett, care ofera posibilitatea de a targeta cu precizie de laser grupuri de potentiali clienti. Site-u www.adify.com este un fel de bazar unde firmele de publicitate pot prezenta oferte catre potentialii cumparatori. La randul sau, www.admob.com permite comandarea de reclame care ajung pe telefoanele mobile are utilizatorilor, iar www.spotrunner.com este un magazin online de unde se pot comanda spoturi publicitare care pot fi adaptate ulterior oricarei companii. In fine, mai este notat www.vitrue.com, care permite companiilor sa cumpere clipuri realizate de utilizatori acasa pe care sa le foloseasca pentru promovarea propriilor produse sau servicii.

In fine, exista si o categorie Enterprise, unde sunt semnalate cele mai interesante site-uri de Business din Web 2.0. Primul este www.successfactors.com care invata corporatiile cum sa adopte tehnologiile Web 2.0 in folosul lor. Site-ul www.janrain.com le permite utilizatorilor sa introduca toate numele de utilizator si parolele intr-un singur loc si apoi sa navigheze pe toate site-urile dorite fara a mai avea problema introducerii acestora. Pentru cei care cauta servicii online de deisgn exista acum www.logoworks.com, care automatizeaza toate aceste procese pentru a rezulta o identitate grafica ideala pentru client.

Daca aveti un site plictisitor, care nu vinde, puteti incerca www.reardencommerce.com, un site care permite celor din e-commerce, turism si altele sa includa pe site un personaj virtual care ghideaza clientul spre produse si servicii. In fine, este mentionat si www.simulscribe.com, care capteaza mesajele de pe robotul telefonic, le traduce in text si le trimite ca SMS la utilizator.

Bloombiz