Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Energia solara este viitorul. Sursa: Google

Energia solara este viitorul. Sursa: Google

Energia regenerabila este un subiect intors pe toate partile de trei saptamani incoace. Dupa dezastrul de la Fukushima, specialisti mai mult sau mai putin avizati s-au grabit sa ridice in slavi sursele verzi si sa blameze centralele nucleare. Daca nu sunteti de acord, Google va contrazice. Si pariaza 168 de milioane de dolari pe asta.

Nenumarati specialisti mai mult sau mai putin avizati se grabesc sa ridice in slavi trecerea la energia eco-friendly sau sa sustina in continuare centralele nucleare. In timp ce unii doar vorbesc, cei care trec la fapte vin de unde nu te astepti.

Astfel, marele investitor surpriza este...Google. Compania a declarat la inceputul acestei saptamani ca a investit 168 de milioane de dolari intr-o centrala de energie solara dezvoltata in desertul Mojave de recent infiintata BrightSource Energy.


Astfel, Sistemul de Generare de Electricitate Solara Ivanpah, ar putea fi cel mai mare proiect solar din lume in 2013, cand va fi finalizat.


"Speram ca investitia in Ivapah va avea ca efect dezvoltarea continua si implementarea aceste tehnologii de viitor si ca va incuraja si alte companii sa acorde atentie domeniului energiei regenerabile", a declarat Google cu ocazia anuntului.  
 
Ivanpah functioneaza pe baza de oglinzi, cunoscute ca heliostati, care reflecta lumina soarelui, indiferent de pozitia acestuia pe cer. Acestia stocheaza lumina solara intr-un receptor solar aflat in varful turnului.


La finalizarea proiectului, se va ajunge la un numar de 173.000 de heliostati. Lumina solara stocata este folosita pentru a incalzi apa, generand aburi care sunt folositi pentru a produce electricitate cu ajutorul unei turbine obisnuite si a unui generator.


Variantele demo


Investitia in Ivanpah a atras cu siguranta atentia lumii si a mediului business, in special, dar acesta nu este primul proiect al companiei in aceasta directie. In urma cu doar cateva zile, a fost anuntata prima investitie in Europa a Google in energia "curata".


In parteneriat Capital Stage din Germania, Google a pus bazele unui companii care va dezvolta o centrala bazata pe celule fotovoltaice intr-un oras din apropierea Berlinului.


Gigantul a investit 5 milioane de doari in aceasta companie, tranzactia asteptand momentan aproparea Consiliului Concurentei din Germania.


Centrala va avea ca tinta alimentarea cu energie electrica a aproximativ 5.000 de locuinte din zonele invecinate, fiind desfasurata pe o suprafata de 47 de hectare.


Google spune ca centrala va putea genera maxim 18.65 MW, situandu-se printre cele mai puternice centrale din Germania.
Pana acum, Google a mai sustinut proiecte de energie regenerabila, dar numai in SUA, ajungand in total la 100 de milioane de dolari investiti in companii precum eSolar, AltaRock Energy sau Potter Drilling.


De asemenea, in 2010 Google a investit 38,8 milioane de dolari in doua "ferme de vant" (turbine eoliene) aflate in North Dakota, SUA, menite sa genereze 169,5 MW de curent electric, indeajunsi sa asigure 55.000 de locuinte. Tot in 2010, Google a semnat un acord cu o alta "ferma de vant" din Iowa pentru cumpararea a 114 MW generati acolo, pe parcursul a 20 de ani.


Cat de sanatoasa este miscarea Google?


Interesul Google pentru energia solara este, intr-adevar, impresionant, insa cu siguranta ca foarte multi dintre noi ne punem semne de intrebare. De ce Google, o companie asediata de competitie pe toate partile, investeste sute de milioane de euro in energie?


Jurnalistii de la Forbes, spre exemplu, se intreaba cate start-up-uri interesante ar fi putut Google dezvolta cu acesti 168 de milioane de doari, spunand ca gestul companiei este admirabil, dar ca oricat de mult ar merita sa investesti in acest domeniu, nu exista nicio legatura intre producerea de energie si activitatea de baza a Google.


Oare nu se intreaba si actionarii Google acelasi lucru? Singura legatura ar fi faptul ca centru de date gigantic al Google consuma foarte multa energie, dar expertiza companiei este in domeniul informatiei si a publicitatii online.


Cand companiile incep sa investeasca banii actionarilor in proiecte foarte indepartate de activitatea principala, incepi sa-ti pui intrebari serioase legate de focusul acestora.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2135 ori