Google domina in continuare topul celor mai puternice branduri

Luni, 21 Aprilie 2008, ora 19:51
2229 citiri
Google domina in continuare topul celor mai puternice branduri

Pentru al treilea an consecutiv, Google este cel mai tare brand din lume inaintea Microsoft, Coca Cola sau McDonnalds, dar si inaintea Nokia sau Apple, conform studiului realizat de firma de analiza Millward Brown Optimor. Compania a realizat un top al primelor 100 de branduri din lume, estimand si valoarea lor de piata. Brandul Google are o valoare de circa 86 de miliarde de dolari, spun specialisti companiei, crescand cu 30% fata de anul trecut.

General Electric, care este

printre cele mai mari firme din Statele Unite, are o valoare a brandului

de 71,4 miliarde de dolari, iar Microsoft de 70,9 miliarde de dolari.

Coca Cola concureaza cu China Mobile (58,2 miliarde de dolari fata de

57,2 miliarde de dolari), iar valoarea brandului Apple ar fi de 55,2

miliarde de dolari. In top 10 mai sunt IBM, cu 55,3 miliarde de dolari,

McDonald's cu 49,5 miliarde USD, Nokia cu 44 de miliarde de dolari si

Marlboro cu 37,3 miliarde de dolari.

 

Millward Brown Optimor sustine

ca a intervievat 1 milion de oameni din toata lumea pentru a realiza

acest studiu anual. Studiul arata ca brandurile puternice continua sa

aiba performante si rezultate mai bune decat cele mai slabe. Atat rezultatele

financiare, dar si performantele legate de evolutia pretului actiunilor.

Din cele 100 de branduri de top, 28 sunt companii din industria IT,

printre care Hewlett Packard, Oracle, Cisco, Dell, Intel, BlackBerry

si altele.

 

Analistii spun ca firmele din

topul 100 au avut o evolutie a actiunilor mai buna decat firmele din

topul Standard & Poors 500. Valoarea combinata a firmelor din Top

100 a crescut cu 21% in cursul anului care a trecut, de la 1, 6 mii

de miliarde de dolari, la 1,94 mii de miliarde de dolari anul acesta.

 

"Topul brandurilor de

anul acesta demonstreaza inca o data importanta investitiei in branduri,

in special in momente in care economia are probleme", a declarat

Joanna Seddon, CEO al Millward Brown. "Datele arata ca brandurile

puternice au performante mai bune decat cele slabe, mai ales in privinta

cotei de piara, evolutia pretului actiunilor si rezultatele financiare,

in timpuri de recesiune", a explicat ea.

 

Brandurile din China sunt din

ce in ce mai puternice, iar Millward Brown pune China Mobile in top

10 desi nu este o companie globala. E drept ca operatorul de telefonie

mobila are acum mai multi clienti decat populatia SUA. Valoarea brandurilor

de top din China a crescut cu 50% anul care a trecut, in medie. Bank

of China, Chin Construction Bank, ICBC, toate se pregatesc sa iasa in

afara granitelor Chinei.

 

Pietele in curs de dezvoltare

sustin dezvoltarea unor branduri clasice, dar care erau cunoscute doar

regional. Printre acestea se numara Apple sau Gucci. MTS este primul

brand din Rusia care intra in top 100, cu o valoare de 8,1 miliarde

de dolari. Analistii spun ca la anul ar putea intra si Lukoil. De asemenea,

s-ar putea ca pe viitor sa fie luate in calcul companii precum Baltika

din Rusia, ICICI din India, Petrobras din Brazilia si altele.