Google extinde la nivel global serviciul Living Stories

Vineri, 19 Februarie 2010, ora 09:31
1236 citiri
Google extinde la nivel global serviciul Living Stories

Google a anuntat, joi, ca va extinde la nivel global serviciul Living Stories, realizat initial in parteneriat cu New York Times si Washington Post, ca parte a strategiei companiei de a-si imbunatati relatia cu publisherii, devenind "open source", informeaza Media Guardian.

Serviciul Living Stories grupeaza toate materialele publicate de un ziar despre un anume subiect. Astfel, materialele din New York Times despre razboiul din Afghanistan sunt reunite pe o singura pagina, unde sunt propuse link-uri spre diferite articole, editoriale, fotografii si continuturi video, precizeaza Mediafax.

Pagina prezinta, de asemenea, un rezumat al principalelor evenimente, o cronologie, portrete si link-uri catre arhiva ziarului.

Utilizatorii pot alege un model de grupare a articolelor, in functie de importanta sau in functie de data.

Transformand acest serviciu in unul de timp "open source", Google le va permite tuturor publisherilor sa implementeze acest program.

"Suntem nerabdatori sa lucram cu dezvoltatorii si cu jurnalistii sa vedem cum putem sa colaboram la Living Stories. Dorim sa gasim noi modalitati inovative de distribui continuturi si de a gasi noi cititori online. Acesta este doar unul dintre scopurile noastre in aceasta directie", a declarat Santiago de Mora, director pe sectorul de parteneriate de continut al Google EMEA (Europa, Orientul Mijlociu, Africa).

Prin serviciul Living Stories, Google incearca sa joace un rol important in trecerea jurnalismului clasic catre epoca digitala.

Anuntul lansarii Living Stories a intervenit intr-un moment in care Google a fost criticat de mai multi reprezentanti ai industriei presei, in principal de magnatul Rupert Murdoch, care conduce consortiul News Corp., si care a acuzat compania de internet ca profita de continuturile publicate online de marile ziare, fara ca publisherii sa primeasca venituri semnificative din publicitate.

Eric Schmidt, CEO al Google, a raspuns acestor acuzatii, afirmand ca Google lucreaza "alaturi de publisheri pentru a-i ajuta sa ajunga la un public cat mai numeros, sa isi fidelizeze cititorii si sa castige cat mai multi bani".

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#google, #living, #stories, #serviciu , #stiri Google