Google ?i Yahoo amana parteneriatul din domeniul publicit??ii online

Luni, 06 Octombrie 2008, ora 11:39
1469 citiri
Google ?i Yahoo amana parteneriatul din domeniul publicit??ii online

Google si Yahoo! au decis sa amane implementarea parteneriatului in domeniul publicitatii prin intermediul motoarelor de cautare pana la finalizarea discutiilor dintre cei doi giganti ai industriei online si Departamentul de Justitie al SUA.

"Companiile au cazut de acord in privinta unei scurte intarzieri a implementarii acordului,

pentru a continua discutiile cu Departamentul de Justitie. (...) Dorim

sa raspundem tuturor intrebarilor autoritatilor in legatura cu acest

acord", precizeaza Yahoo!.

Google a emis o declaratie similara.

"Cand am anuntat contractul pe publicitate cu Yahoo !,

in luna iunie, am decis sa intarziem implementarea sa pana in

octombrie, pentru a permite autoritatilor sa verifice detaliile. Din

moment ce inca discutam cu Departamentul de Justitie, am hotarat o

scurta amanare a aplicarii acordului", a anuntat Google.

Intarzierea va dura mai putin de o luna, a declarat pentru Reuters o sursa apropiata discutiilor.

"Inca vizam un termen limita pana la sfarsitul lunii octombrie", a aratat sursa citata.

Contractul dintre cele doua companii permite Google

sa vanda publicitate prin intermediul unei portiuni a spatiului online

al Yahoo! destinat reclamelor, iar intelegerea dintre cei doi giganti

se confrunta cu opozitie din partea agentiilor de publicitate, care se tem ca tarifele vor creste.

Cota de piata a Google pe piata cautarilor online a crescut la 63% in august, in timp ce Yahoo! a scazut la 19,6%, iar Microsoft a coborat la 8,3%, potrivit firmei de cercetare comScore.

Intelegerea anuntata in iunie a fost incheiata pentru a permite Yahoo! sa respinga oferta de preluare din partea Microsoft, prin majorarea veniturilor anuale ale companiei de servicii online cu 800 milioane de dolari.