Google, in curatenia de primavara: fermele de content raman fara roade

Marti, 01 Martie 2011, ora 17:59
2116 citiri
Google, in curatenia de primavara: fermele de content raman fara roade

Google a facut saptamana aceasta una din cele mai mari schimbari la rezultatele sale, ceea ce a avut un efect vizibil asupra multor companii web care se bazau pe motorul de cautare pentru a le genera trafic. Gigantul web a dorit sa mute continutul de calitate in topul cautarilor. Schimbarile vor afecta 12% din rezultatele Google, a declarat compania pe blog, potrivit CNNMoney.com.

"Scopul nostru este sa oferim utilizatorilor cele mai relevante rezultate la cautari cat mai repede cu putinta. Acest lucru necesita verificarea algoritmilor. Recent, am auzit de la userii nostri ca vor mai putine site-uri de calitate joasa in rezultatele noastre", a declarat Gabriel Stricker, purtatorul de cuvant al Google.

De obicei, schimbarile algoritimilor Google sunt atat de subtile incat putine persoane le pot observa, insa efectele isi vor face simtita prezenta in randul companiilor.

Cum puteti testa schimbarea: adresa de IP 64.233.179.104 afiseaza rezultatele de cautare Google care ar fi aparut inainte ca aceasta schimbare sa aiba loc, potrivit expertilor citati de CNNMoney.com.

Google nu a confirmat faptul ca aceasta adresa ar folosi algoritmii clasici, insa comparand rezultatele celor mai cautate subiecte de pe google.com cu rezultatele aparute pe aceasta adresa de IP, vei vedea in ce mod favorizeaza Google un alt tip de content.

Schimbarile par sa afecteze asa numitele “ferme de continut”, site-urile care aduna continut bazat pe termenii cei mai cautati din ziua respectiva.

Demand Media, AOL si Huffington Post au fost acuzate de astfel de practici. Articolul de pe Huffington Post despre Super Bowl a fost numit de catre Slate.com Media, "cel mai bun exemplu de SEO agresiv".

Cautarea cuvantului "Charlie Sheen" va genera printre primele rezultate pagina New York Daily News, urmata de un articol din gossipcop.com. Potrivit vechiului algoritm, printre primele rezultate s-ar numara The Huffington Post.

Orice schimbare a algoritmului Google este un joc cu doua taisuri: unii castiga, altii pierd.

Comentariile detinatorilor de site-uri au umplut forumul webmasterworld.com incepand de miercuri.

Multi programatori s-au plans de faptul ca traficul a scazut dramatic peste noapte, iar altii si-au exprimat ingrijorarea fiindca nu se pot adapta la schimbarile pe care le face Google.

“De ce de fiecare data cand lucrurile se stabilizeaza, iar vanzarile incep sa creasca, Google trebuie sa arunce o "bomba" in sistem?, a intrebat unul dintre comentatorii de pe forum.

"Hei Google, acest lucru nu mai este distractiv! Ne falimentezi afacerile!"

Exista multe moduri legitime prin care programatorii isi pot optimiza site-urile pentru a le aduce in partea de sus a rezultatelor Google.

Compania Overstock.com si JC Penney au fost recent penalizate in rezultatele cautarii dupa ce s-a constatat ca au creat site-uri false care contineau link-uri catre site-urile lor, pentru a forta algoritmul google sa le creasca page rank-ul.

Cand vine vorba de content-ul site-urilor, limitele devin neclare.

Operatori ca Demand Media, evaluata la 1,9 miliarde de dolari, sta pe nisipuri miscatoare, fiind la limita legalitatii.

"Site-urile de acest fel au fost intotdeauna controversate", a declarat Daniel Ruby, director de cercetare la Chitika.INC, o companie de advertising care urmareste rezultatul cautarilor diverselor site-uri.

"Pe de o parte, ele produc  articole bine scrise, cu scop informativ, insa pe de alta parte posteaza zi de zi nenumarate articole care genereaza rezultate de top pe baza unui numar mare de cuvinte cheie".

Un lucru este cert: la mijloc este o competitive stransa. In momentul in care Google isi ajusteaza algoritmii, cei care isi doresc sa supravietuiasca se adapteaza imediat.

"Atat site-urile cat si Google vor sa faca bani.. Interesele loc vor fi mereu in conflict, iar atata timp cat lacomia va exista, oamenii vor incerca sa pacaleasca sistemul", spun expertii citati de CNNMoney.com.

#google, #algoritmi, #rezultate, #cautari google, #motor de cautare, #generare trafic prin google , #stiri Google