Google: primul trimestru pune sub semnul intrebarii masinaria de facut bani

Miercuri, 15 Aprilie 2009, ora 10:53
1741 citiri
Google: primul trimestru pune sub semnul intrebarii masinaria de facut bani

Cel mai iubit motor de cautare din lume, Google, anunta saptamana aceasta rezultatele oficiale pentru primele trei luni din 2009, iar analistii arata spre cele trei valuri de concedieri de pina acum ca un semnal ca masinaria de facut bani s-ar putea sa inregistreze primul trimestru de scadere din istorie.

Pe finalul anului trecut, incasarile Google au crescut cu aproximativ 18% in trimestrul patru, desi industria de publicitate online a cunoscut o reducere a bugetelor. Dar acum este inceputul de an, iar perioada Sarbatorilor a trecut si s-au anuntat deja numeroase falimente.

Un analist al J.P.Morgan a estimat o reducere a incasarilor Google de numai doua procente fata de anul trecut si de 13 procente fata de trimestrul patru al 2008.

Estimari anterioare vorbeau despre o crestere de 5 procente. Revizuirea in negativ continua in legatura cu cifrele legate de industria IT&C.

Nu doar pentru publicitatea online. Chiar si vanzarile Apple au scazut cu pina la 20% la inceputul acestui an.

Adevarul este ca intreaga industrie in care activeaza Google, search-related marketing este in scadere, peste tot in lume, nu doar in Statele Unite.

Dar intrebarea care ramane este: a scazut si Google, sau a atras si clientii celorlalti?

Intre timp, Microsoft si Yahoo continua o discutie deja veche de doi ani privind colaborarea pe partea de cautare si publicitate in motoarele de cautare. 

Microsoft are o echipa de vanzari buna pe partea de search, iar Yahoo este cel mai bun vanzator de bannere, impreuna ar putea avea sinergii importante si beneficii financiare. Dar nu este nimic sigur.

Google pare sa fi luat decizii peste decizii pentru a preintampina dezastrul. Intai a renuntat la peste 10.000 de colaboratori la proiecte, care oricum erau platiti mai putin.

Apoi a taiat cateva sute dintre angajatii permanent, in fine, a venit si al treilea val de concedieri. Calculat grosier, Google a planuit reduceri de costuri de peste 450 de milioane de dolari pe an.

De asemenea, Google a redus multe din beneficiile angajatilor despre care se tot povestea, ceea ce diferentia compania de ceilalti angajatori: masa gratuita, orele de lucru ciudate, gradinita gratuita si multe altele.

Mai mult, analistii spun ca 20% dintre partenerii pe termen lung ai Google si-au redus bugetele de promovare in aceasta perioada. Nu se stie exact cu cat, si nici nu exista o estimare despre cei care au renuntat de tot la Adwords, sau cei care au fix aceeasi suma ca anul trecut.

La toata ecuatia se mai adauga o problema. Din cauza crizei economice, tot mai multi investitori au cumparat titluri Google, in speranta ca motorul de cautare va avea o evolutie buna, care sa le fereasca economiile.

Pretul actiunilor a crescut anul acesta de la 290 dolari pe actiune la 378 dolari pe actiune. Un trimestru mai slab ar duce din nou la podea titlurile Google.

Sunt si voci optimiste. Un analist al Sanford Bernstein a declarat ieri ca nu trebuie condamnate companiile care taie din costuri, este un lucru gresit sa crezi ca previziunea are legatura cu rezultate negative. Ramane de vazut.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#bani, #criza, #google, #it , #stiri Google