Sambata, 03 Iulie 2010, ora 00:28
4260 citiri
In cadrul unei recente conferinte de presa, reprezentantii gigantului Google au dezvaluit planuri de expansiune marete, care includ un atac pe trei fronturi.
Cand spui
Google, primul lucru la care te gandesti este motorul de cautare. Cele mai multe venituri vin din publicitate servita in paginile de rezultate.
Pentru Google, display advertising-ul constituie
o afacere de 20 de miliarde de dolari, cu mari posibilitati de crestere.
Singurul motiv pentru care nu a crescut deja este lipsa de eficienta de pana acum, informeaza revista Fortune. Pentru a facilita folosirea serviciilor pentru publisheri, Google vrea sa grupeze toate segmentele de advertising sub un singur brand, Google Display.
Logica este simpla: daca reclamele sunt servite mai eficient, ele devin mai valoroase pentru advertiseri si Google face mai multi bani.
Potrivit vicepresedintelui Google Henrique de Castro, Google are trei directii principale pe care se poate dezvolta.
Segmentul mobil
Pentru ca prezenta online nu mai este conditionata de folosirea unui PC, numarul utilizatorilor carora li se poate servi reclama creste in fiecare secunda. Pentru Google, asta se traduce in mai multi bani.
Geolocatia va ajuta Google sa serveasca reclame si mai targetate. Spre exemplu, daca te afli pe o strada si accesezi Google Maps de pe
iPhone, Google ar putea sa-ti serveasca, pe langa informatiile cerute, si o reclama a unui restaurant aflat in apropiere de tine.
Tinta nu ar fi sa creasca volumul de reclame ci eficienta lor.
TeleviziuneaServirea de reclame pe televizor este un vis mai vechi pentru Google. Platforma Google TV, care va combina interactivitatea Internetului cu divertismentul oferit de televizor, va fi pretextul perfect pentru atingerea acestui vis.
Google TV este bazat pe sistemul de operare Android 2.1 si foloseste browserul Google Chrome, care suporta aplicatiile Flash.
Utilizatorii isi vor putea conecta televizorul la Internet si vor putea urmari continut video direct de pe
Web.
Reclame socialePe segmentul social, Google a avut parte de esecul rasunator al Buzz dar si de succesul incontestabil al Youtube.
Strategia sociala consta in cresterea "viralitatii" reclamelor pe Youtube, pe de o parte, si pe dezvoltarea unei retele sociale, nume de cod "Google Me", care sa detroneze
Facebook, pe de cealalta parte.
Ți-a plăcut articolul?
Vrem să producem mai multe, însă avem nevoie de susținerea ta. Orice donație contează pentru jurnalismul independent