IBM ataca Google cu un set de aplicatii online

Luni, 05 Octombrie 2009, ora 00:43
1621 citiri
IBM ataca Google cu un set de aplicatii online

Cel mai mare furnizor de servicii IT din lume, International Business Machines (IBM), a lansat iNotes, un set de aplicatii online pentru companiile mici si medii, care includ e-mail web cu 1GB spatiu, dar si Lotus Domino, respectiv documente online si alte unelte de colaborare pe web.

Aplicatia concureaza direct cu Google Apps, varianta premium, dar are un pret mai mic. IBM ofera serviciile pentru 36 de dolari pe an, in timp ce Google le ofera gratuit, acompaniate cu reclame, sau fara publicitate dar cu o taxa de 50 de dolari pe an. La ora actuala, Google ofera la contul premium spatiu de 25 GB.

Focusul IBM este pe stabilitate, compania promite ca emailul va functiona fara intreruperi, dupa ce GMail a avut probleme, care au durat uneori ore intregi.

De asemenea Big Blue are o relatie comerciala mult mai buna cu firmele din totata lumea si o forta de vanzari mult mai mare decat Google. Serviciul va concura de asemenea initiativele similare ale Microsoft, Yahoo si alti furnizori de servicii online.

Tot mai multe companii folosesc emailul si serviciile online pentru proprii angajati pentru ca reduc din costuri si transfera riscurile catre un altcineva. Analistii numesc asta primul pas spre servicii cloud computing.

Conform firmei de analiza Gartner, circa 20% din companii vor muta comunicatiile online la un provider extern pina in 2012.

Google incearca prin suita de aplicatii web sa isi dezvolte noi surse de venit dincolo de motorul de cautare si publicitaea online. Are succes cu serviciile, dar a avut si probleme si plangeri legate de calitatea serviciilor.

Specialistii Google estimeaza numarul de utilizatori corporate la „cateva sute de mii” fara a preciza exact cifrele. Ba chiar au dat cateva exemple de clienti care au venit de la IBM tocmai pentru a reduce consturile.

Compania Fairchild Semiconductor International a mutat conturile email de la IBM, care avea un serviciu foarte scump, la Google.

Noua oferta Big Blue vine probabil tocmai din cauza ca a pierdut o parte din clienti. „Este o diferenta imensa intre un serviciu consumer si unul busines”, a explicat un analist.

„Google s-a dovedit a avea un serivicu slab, daca utilizatorii corporate n-au putut verifica mesajele timp de doua ore”, a explicat el.
Google a anuntat ferm ca nu va reduce preturile.

Oficialii companiei spun ca echipele de vanzari vor invata rapid sa se adapteze la mediul corporate, chiar daca e dominat de IBM acum. De asemenea, Google tot promite ca arhitectura cloud va fi mai putin vulnerabila la atacuri.

IBM se va lovi probabil de toate problemele pe care le au corporatiile cand incearca sa vanda la pret redus. Daca proprii clienti se vor muta de la serviciul premium, care aducea profit, la noua oferta mai ieftina, IBM va pierde bani.

Totusi compania spera sa atraga cu aceasta oferta companii IMM si corporatii ai caror angajati lucreaza pe teren sau in alte locatii decat biroul clasic. Cu alte cuvinte va intra pe segmente noi de piata, ceea ce ar putea fi un avantaj.

#google, #ibm, #it , #stiri Google