Si Google greseste

Vineri, 06 August 2010, ora 10:40
2217 citiri
Si Google greseste

Compania Google a anuntat inchiderea proiectului Google Wave, un instrument de comunicare si colaborare care in urma cu un an promitea sa revolutioneze felul in care transmitem informatiile, pe Web.

Cand au lansat Wave, in cadrul conferintelor Google I/O din 2009, reprezentantii gigantului motoarelor de cautare spuneau ca acest instrument va inlocui e-mailul, asa cum PC-ul a inlocuit masina de scris. Pana la urma, utilizatorii nu au inteles ce face de fapt acest program, iar Google nu a clarificat niciodata problema.

Iata cateva lectii care pot fi invatate din esecul Google Wave.

Tine cont de asteptari

Prima lectie pe care Google trebuie sa o invete se refera la importanta asteptarilor generate. Ideea pe care si-au facut-o utilizatorii despre Wave a depasit usor realitatea.

Expresii precum " o abordare radical diferita a comunicarii" sau "e-mail 2.0" au fost lipite prea usor de proiectul Google. In realitate, Wave s-a dovedit a fi un editor care permitea colaborarea in timp real a mai multor utilizatori, avand atasat un meniu de IRC.

Presa de specialitate a avut partea ei de vina, insa in cele din urma Google a setat asteptarile, anuntand Wave ca fiind "noul Gmail".

Clarifica scopul produsului

De la bun inceput, Google parea nesigur de ce ar trebui sa faca Wave si nu a stiut sa-l prezinte publicului, in mod cat mai direct.

Videoclipul de prezentare al serviciului Google a fost facut de o companie externa, si nu de cei care au creat produsul.

Cand s-a lansat Gmail, toata lumea a stiut ca este un serviciu de e-mail. La fel, Google Docs a fost receptat din prima ca fiind un instrument online de tehnoredactare. Cand a venit timpul pentru lansarea Wave, Google nu a stiu sa-l situeze pe piata.

Produsul trebuie lansat cand este complet

Interesul din partea userilor pentru Google Wave a fost extrem de ridicat, la inceput, cand numai o parte "binecuvantata" din utilzatori a putut sa testeze noul serviciu Google, fiind primiti numai pe baza de invitatie.

Problema a aparut la sistemul de invitatii, care se imparteau extrem de greu. Din aceasta cauza, Google a renuntat la aceasta metoda de acces, in mai putin de doua luni de la adoptarea ei.

Google Wave, un instrument colaborativ prin definitie, ar fi trebuit pus la dispozitia unei audiente mult mai mari, pentru a avea rezultate. Cele noua luni care au trecut de la lansarea propriu-zisa si pana la accesul masei largi de utilizatori au scazut interesul pentru acest produs, pe care multi useri initiali incepusera sa-l uite.

Adu o valoare reala

Google Wave a avut o strategie de marketing foarte buna, insa nu a oferit ceea ce se cerea: valoare reala.

Pentru a putea folosi Wave, utilizatorul trebuia sa-si faca un cont separat care nu era in niciul fel legat de conturile detinute deja pe celelalte aplicatii Google.

API-ul si plugin-urile dezvoltate pentru Wave nu au fost structurate pentru a fi cu adevarat folositoare.

In final, Wave s-a dovedit a fi greu de inteles, enervant de folosit si lipsit de functionalitate.

Invata din greseli

La fel ca in cazul lansarii Buzz, Google a inteles ca nu este de ajuns sa iti pui logo-ul pe un produs pentru a avea succes.

Pentru a lansa un produs cu adevarat bun trebuie sa te ridici la nivelul asteptarilor pe care le creezi, sa definesti produsul cat mai clar si sa aduci un plus de valoare.

#cautare, #de, #google, #instrument, #motor, #utilizatori, #wave , #stiri Google