Exista doua cuvinte care fac diferenta, in publicitate si marketing: testarea si masurarea. Acestea iti vor permite sa sistematizezi si sa identifici ce anume functioneaza si ce nu in afacerea ta, potrivit Entrepreneur.com.
Urmeaza formula "magica"
Tinta, oferta, actiune. Acestea sunt cele trei elemente care alcatuiesc bazele unui anunt puternic.
Presupunand ca iti cunosti piata tinta, anuntul tau ar trebui fie plasat undeva la vedere, astfel incat potentialii clienti sa il vada imediat.
Daca din contra, nu stii care e publicul tau tinta, acesta este primul lucru pe care trebuie sa il ai in vedere atunci cand vrei sa determini viabilitatea afacerii.
Daca nu exista piata, afacerea ta nu este viabila.
Cand scrii titlul, asigura-te ca incluzi si o oferta. Utilizatorul trebuie sa stie cat mai multe informatii despre produsul sau serviciul comercializat, preturi, promotii.
In cele din urma, anuntul trebuie sa transmita o chemare la actiune - ceva care sa determine potentialii clienti sa te sune, sa-ti viziteze site-ul sau sa ia legatura cu tine intr-un fel sau altul.
Incepe cu anunturi-test
Acestea ar putea fi anunturi de mica publicitate sau chiar Google Ads.
Un astfel de test este o modalitate simpla si necostisitoare pentru a determina daca produsul sau serviciul pe care vrei sa il comercializezi este intr-adevar cerut de acel segment de piata pe care tu il cunosti.
Urmareste raspunsurile
Daca te adresezi unui anumit target de piata, daca vii cu o oferta decenta si daca lansezi un indemn clar pentru potentialii cumparatori, atunci ar trebui sa primesti si cateva reactii.
Acum este momentul sa te gandesti ce anume ai putea face pentru a sustine acest raspuns, pentru a modifica anuntul cu cele mai mari rezultate la teste dar si pentru a-l testa din nou.
Daca anunturile tale nu genereaza nici un raspuns, renunta la ele si treci mai departe.
Scurteaza, modifica, creste
Odata ce ai gasit ceva care functioneaza poti incerca sa te extinzi.
Daca esti advertiser online, foloseste un program de publicitate pay per click.
Cu timpul vei invata sa-ti gestionezi resursele de marketing mai eficient. Aminteste-ti ca odata ce iti faci din timp munca grea, vei putea fi mai eficient in procesul general.
Insa, vei putea ajunge in acest stadiu doar in masura in care vei testa si vei masura tot ceea ce faci. In cele din urma, numerele vor fi cele care te vor ghida spre succes.