Uniunea Europeana pune tunurile si pe sistemul de publicitate Google

Marti, 22 Septembrie 2009, ora 10:31
2071 citiri
Uniunea Europeana pune tunurile si pe sistemul de publicitate Google

Dupa ce a aplicat amenzi usturatoare liderilor lumii IT Microsoft si Intel si dupa ce a luat la ochi sistemul Google Books de scanare a cartilor si Google News pentru preluarea fara acord a unor stiri din massmedia, Comisia Europeana ar putea sa ia la puricat sistemul de cuvinte cheie folosit de Google pentru servirea reclamelor - tocmai motorul incasarilor companiei americane.

Sistemul de publicitate contextuala bazat pe cuvinte cheie a intrat in atentia Curtii de Justitie din Luxembourg, care ar putea lua decizii care merg pina la schimbarea totala a acestui sistem, spun cei apropiati situatiei.

Unul dintre consilierii Curtii de Justitie va prezenta astazi un raport care va include recomandarile in aceasta privinta, deocamdata neobligatorii. Cazul contra Google este alimentat acum de LVMH (Luis Vuitton) care spune ca a gasit reclame care contin brandurile sale proprii pe post de cuvinte cheie.

LVMH a castigat recent un proces cu eBay, cel mai mare site de licitatii din lume, unde diverse persoane vindeau produse folosind brandurile corporatiei. Desi eBay este doar un intermediar, a fost amendat pentru ca nu a contribuit "la protejarea brandurilor" care apartin LVMH. Asa ca producatorul de bunuri de lux a ajuns acum sa atace in Justitie si Google.

Tribunalul din Luxemburg a urmat indicatiile trasate de consilierii sai aproape in majoritatea cazurilor judecate pina acum. "Daca totul se va rezula la legea privind folosirea unor branduri, marci inregistrate de proprietari, cu siguranta Vuitton va primi unda verde in procesul contra Google, iar multe alte branduri vor putea lansa actiuni legale", a apreciat un specialist in drepturi de autor de la compania Wedlake Bell din Marea Britanie.

"Este foarte probabil ca Google sa fie obligat sa isi schimbe politica legata de reclame", a apreciat el. Louis Vuitton a apreciat ca Google violeaza legile privind marcile inregistrate deoarece vinde reclama care foloseste aceste cuvinte cheie, protejate de lege.

Cea mai inalta curte de apel din Franta, unde a inceput acest proces, a decis anul trecut sa prezinte cazul in fata autoritatilor Uniunii Europene, fiind vorba de o problema general-europeana.

"Acest proces va lamuri modul in care companiile trebuie sa isi respecte brandurile si marcile inregistrate, chiar si in lumea virtuala, lucru care nu a fost foarte clar pina acum", a declarat un specialist al Field Fisher Waterhouse.

"Vorbim de o decizie foarte importanta pentru comertul online din Europa, dar si pentru marketingul digital", a spus el.

Procesul dintre Google si Vuitton dureaza de peste sapte ani, iar o prima decizie in favoarea proprietarului brandurilor a fost atacata de avocatii motorului de cautare la Curtea de Apel. Acum procesul s-a mutat in Luxemburg. Decizia curtii europene nu mai poate fi atacata cu apel. 

#google, #intel, #microsoft, #ue, #vuitton , #stiri Google