Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Manescu spera sa intre in istorie cu un proiect de modernizare a porturilor dunarene

Manescu spera sa intre in istorie cu un proiect de modernizare a porturilor dunarene


Ministrul Transporturilor afirma ca exista mai multe proiecte care si-ar dori sa intre in istorie, iar unul dintre acestea, pe care spera sa-l finalizeze in perioada mandatului, vizeaza modernizarea porturilor de pe Dunare, care beneficiaza de fonduri europene de 750 milioane euro.

"Sunt foarte multe proiecte care mi-as dori sa intre in istorie, dar unul dintre ele, pe care sper sa-l pot duce la bun sfarsit, este cel care se refera la coridorul Dunare - Main - Rin, spre exemplu, si proiectul integrat prin care nu numai ca facem Dunarea navigabila si cu potential foarte mare din punct de vedere economic, dar putem sa modernizam toate porturile care sunt la Dunare, sa le modernizam in sensul in care facem centre multimodale, intermodale, logistice", a declarat ministrul Transporturilor la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata duminica de Pro TV.

Ea a raspuns astfel unuia dintre moderatori, care a dorit sa afle ce proiect ar putea "intra in istorie" finalizat de ea ca ministrul al Transporturilor.

"Proiectul acesta urmeaza sa fie realizat din Connecting Europe Facility, avem alocat 750 milioane euro pentru acest proiect, este un proiect integrat, pentru ca nu vorbim doar de cai navigabile, vorbim si de refacerea porturilor si centrele logistice care vor fi in porturi", a precizat ministrul.

Cati bani are la dispozitie ministerul Transporturilor

Ministerul Transporturilor a anuntat in octombrie ca are la dispozitie 1,3 miliarde de euro, bani europeni, care vor fi utilizati pentru reabilitarea caii ferate Craiova-Calafat, investitie de 400 milioane euro, si pentru modernizarea celor 16 porturi dunarene si maritime.

Manescu a afirmat, raspunzand unor intrebari, ca nu doreste ca ministerul Transporturilor sa cedeze portul Constanta, care este un obiectiv strategic, de interes national, si trebuie tratat ca atare.

"Eu nu vreau sa dau portul si domnul Mazare (Radu Mazare, primarul Constantei, n.r.) stie lucrul acesta, chiar daca se supara pe mine, asta este. (...) Porturile au proiecte in derulare, pe fonduri europene, odata ce schimbi administratorul, se incheie contractul, pierzi fondurile europene, sunt proiecte care au fost finalizate dar nu a trecut perioada de gratie de 5 ani, deci orice modificare presupune returnarea fondurilor care au fost investite. Apoi, avem un proiect integrat, acesta de care va spuneam, pe care vrem sa-l incepem in 2014. Ar fi fost pus in pericol, pentru ca un proiect integrat trebuie gestionat intr-un mod integrat si nu faramitat in mii de bucatele, care mai apoi nu stim cine si cum le administreaza si le gestioneaza", a spus ministrul.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Mediafax
Articol citit de 1514 ori