Cum va face diferenta mini iPad-ul in piata tabletelor

Marti, 17 Iulie 2012, ora 08:45
1895 citiri
Cum va face diferenta mini iPad-ul in piata tabletelor

Marii producatori hardware incearca sa castige piata de tablete prin reinventarea iPad-ului.

Google a inceput vineri comercializarea tabletei Nexus 7, care este mai mica si mai ieftina decat iPad si este menita sa concureze atat cu tableta Apple, cat si cu cea produsa de Amazon, Kindle Fire.

In aceasta vara, Microsoft a anuntat ca va produce propria tableta, Surface. Amazon lucreaza la o noua versiune a Kindle Fire, cu un ecran mai mare, care ar putea concura in mod direct cu iPad, potrivit unui dezvoltator care cunoaste planurile Amazon, dar care nu a dorit sa-si dezvaluie identitatea, in conditiile in care vorbeste despre produse neanuntate in mod oficial.

Analistii cred, de asemenea, ca Amazon pune la punct o versiune imbunatatita a Kindle Fire.

Apple pregateste o noua lovitura

Este greu de crezut, totusi, ca Apple va ceda teren. Compania dezvolta o noua tableta, cu ecran de 7,85 inci, care va avea un pret mai mic decat actuala versiune iPad, de 499 de dolari, care are un ecran de 9,7 inci, potrivit mai multor persoane implicate in proiect si citate de New York Times. Produsul va fi anuntat anul acesta.

Planurile Apple pentru o tableta mai mica fac parte dintr-o strategie: sa-i faca pe clientii care-si doresc marimi diferite la tablete sa adopte familia iPad, potrivit analistilor si specialistilor din industria IT.

Aceasta strategie va include, cel mai probabil, mai multe dispozitive cu preturi si functii diferite. Apple isi va intari, astfel, dominatia pe care o are pe piata tabletelor.

Consumatorii isi doresc un iPad mai mic

Leslie Grandy, un fost manager in cadrul Apple, care in prezent este consultat pentru companii in faza de start-up, spune ca un iPad mai mic va tinti catre consumatorii care nu-si iau iPad-ul cu ei pentru ca este prea mare si prea greu.

O versiune de sapte inci este prea mare pentru buzunarele pantalonilor, spune Grandy, dar este numai buna pentru posetele doamnelor.

"Chiar cred ca este locul cel mai potrivit pentru ele", spune Grandy.

Apple a folosit o strategie similara in anii 2000 pentru a contracara rivalii care erau hotarati sa ingroape iPod-ul, playerul digital de muzica al Apple. Compania "s-a jucat" cu design-ul iPod atat de mult incat au rezultat mai multe tipuri de produse, de la 49 de dolari pentru iPod shuffle, un device fara ecran si atat de mic incat putea fi prins de gulerul tricoului, la clasicul iPod de 249 de dolari, un hardware cu spatiu pentru peste 40.000 de cantece.

Strategia diversitatii

Aceasta stragegie a avut parte de un succes deosebit, ajutand Apple sa creeze un monopol un business-ul producatorilor de MP3 playere. Compania a avut o cota de 80% din piata din Statele Unite pentru primele cinci luni ale anului, potrivit NPD Group.

Cota de piata a Apple in piata de tablete este, in prezent, de aproximativ 70%. Cu alte cuvinte, in acest moment este piata iPad.

Strategia pe care Apple a avut cu iPod este in contrast cu modul in care compania a tratat piata de smartphone-uri, pentru ca Google a reusit cu sistemul de operare Android sa sape in piata iPhone.

In ceea ce priveste piata pe care o adreseaza iPad, cea mai mare provocare pare a fi Google Nexus 7, un dispozitiv cu Android care costa 199 de dolari si care a avut parte de mai multe recenzii entuziaste, care au laudat software-ul si durata de viata a bateriei si, bineinteles, marimea si pretul.

Inainte de a crea Surface, tabeta care ar putea fi comercializata incepand cu aceasta toamna, Microsoft a fost de acord sa investeasca 605 milioane de dolari in business-ul Barnes&Noble, care produce tableta Nook. Aceasta miscare ar putea readuce la viata un alt rival pentru Apple in piata tabletelor, unul care ar putea ajunge sa foloseasca software-ul Microsoft pentru produsele sale.

O decizie pentru un iPad mai mic ar fi si o despartire de trecutul Apple. In timpul unei conferinte cu analistii Wall Street, din 2010, la scurt timp dupa ce iPad fusese lansat, Steve Jobs a refuzat categoric ideea unei tablete de sapte inci.

Totusi, primul prototip de tableta pe care Apple l-a dezvoltat la mijlocul anilor 2000 avea un ecran de sapte inci, potrivit declaratiilor unui fost inginer din cadrul companiei. Steve Jobs a considerat in acel moment ca dispozitivul este prea mic.

Horace Dediu, blogger si analist independent, crede ca Apple este interesata de producerea unei tablete mai mici, pentru ca dispozitivele mai mici se potrivesc mai bine in multe situatii.

Stephen Baker, analist in cadrul NPD, a spus ca o tableta mai mica ar ajuta compania Apple sa-si mentina cota majoritara de piata prin largirea audientei.

Potrivit analistilor, unul dintre avantajele pe care le va avea Apple daca va lansa o tableta de dimensiuni reduse, ar fi acela ca isi va vinde produsul prin intermediul operatorilor mobili. Eforturile agresive ale operatorilor de a vinde produse Android au fost critice pentru vanzarile acestor produse, spun analistii.

#mini iPad tableta Apple, #lansare mini iPad Apple, #tableta iPad 7 inch , #Stiri Hardware