Marele esec al smart TV-urilor: Utilizatorii nu le folosesc pentru Internet

Marti, 04 Iunie 2013, ora 08:13
3382 citiri
Marele esec al smart TV-urilor: Utilizatorii nu le folosesc pentru Internet

Producatorii de televizoare de tip smart TV au nevoie de strategii de marketing mai inteligente, potrivit unui sondaj din care reiese ca acestea nu au priza la public.

Mai putin de jumatate dintre cei care detin un televizor dotat cu aplicatii pentru web si-au conectat televizorul direct la Internet, potrivit unui sondaj realizat de catre Analysys Mason.

Producatorii, precum Samsung, LG sau Sony, trebuie sa investeasca mai mult in educarea clientilor, sa ofere o interfata mai simpla si aplicatii mult mai relevante in smart TV-uri, potrivit sondajului.

Sondajul a fost realizat in randul a 6.600 de consumatori din Franta, Germania, Polonia, Spania, Marea Britanie si Statele Unite.

Din randul acestor consumatori, care au participat la sondaj, unul din cinci detinea un televizor care se putea conecta la Internet.

Dintre utilizatorii care nu detin un televizor cu conectare la Internet, 36% si-au exprimat intentia de a cumpara unul.

La inceputul acestui an, o alta firma de cercetare a estimat ca smart TV-urile vor avea o pondere de 55% din totalul vanzarilor de telefoane in 2013.

In Romania, piata de smart TV-uri este de aproximativ 100.000 de unitati. In primele doua luni ale acestui an, 30% din televizoarele vandute in Romania au fost smart TV-uri, potrivit reprezentantilor Samsung Romania.

Estimarile pentru acest an sunt optimiste: din trei televizoare vandute, unul va fi inteligent.

Piata din Romania

In contrast cu studiul Analysus Manson, un alt studiu, comandat de catre Samsung pentru Romania, spune ca romanii sunt familiarizati cu conceptul de Smart TV si il asociaza mai ales cu accesul la Internet si la aplicatii. Studiul a fost realizat pe un esantion de 5.150 de persoane din mediul urban, cu varste intre 22 si 55 de ani.

81.64% dintre respondenti au declarat ca sunt interesati sa foloseasca Smart TV-ul in principal pentru a naviga pe Internet.

Potrivit reprezentantilor Samsung, peste 7,1 milioane de gospodarii din Romania au televizor, iar media orelor petrecute de romani in fata televizorului este de cinci ore pe zi.

#smart TV navigare Internet, #aplicatii Internet smart TV, #piata smart TV Romania , #Stiri Hardware