Tableta Google: 10 conditii de indeplinit pentru a bate Amazon Kindle Fire

Sambata, 07 Ianuarie 2012, ora 09:45
2629 citiri
Tableta Google: 10 conditii de indeplinit pentru a bate Amazon Kindle Fire

Google va lansa o noua tableta pentru a contracara Kindle Fire, potrivit publicatiilor de specialitate. Iata care sunt cele 10 lucruri pe care o tableta Google ar trebui sa le indeplineasca pentru a face fata competitiei.

Amazon Kindle Fire a fost lansata in 2011 si a reusit sa captiveze consumatorii datorita pretului scazut. Nu se stie ce planuri are Google pentru noua tableta, care nici macar nu a fost confirmata oficial de companie, dar exista o posibilitate mare ca Google sa lucreze la o astfel de tableta, sustinuta si de faptul ca a cumparat Motorola Mobility.

Singura intrebare ramane cum va reusi Google sa bata Kindle Fire, o tableta cu pret mic, dar cu functionalitati comparabile cu ale unei tablete performante?

Potrivit eWeek, tableta Google ar trebui sa indeplineasca urmatoarele conditii:

1. Sa fie branduita Google

Ultimul lucru pe care Google ar trebui sa-l faca ar fi sa lanseze o tableta cu logo-ul Motorola Mobility. Pentru a bate Amazon, gigantul online ar trebui sa denumeasca dispozitivul Google Tablet si sa furnizeze un concept clar din care sa reiasa faptul ca tableta este marca Google. Consumatorii au incredere in Google, ei nu au neaparat incredere ca Motorola Mobility ar putea face o tableta buna.

2. Un sistem de operare unic

Chiar daca Kindle Fire functioneaza cu Android, sistem de operare patronat de Google, este totusi particularizat de Amazon, care a investit resurse importante pentru ca Android sa fie adaptat la tableta Kindle Fire. Miscarea pe care Google ar putea s-o faca este sa faca la fel, sa ofere un sistem unic de operare pentru tableta sa.

3. Experienta e-book-urilor

Google a realizat ca e-book-urile sunt viitorul. Dar, deocamdata, Amazon Kindle este lider de piata. Pentru ca tableta Google sa depaseasca Kindle Fire, ar trebui ca tableta sa ofera utilizatorului o experienta cat mai placuta pentru vizionarea cartilor electronice.

4. Servicii integrate

Daca Amazon si Apple au dovedit ceva in piata de tablete, a fost faptul ca serviciile integrate sunt de baza pentru succesul unui dispozitiv. Apple are iTunes, App Store si iBooks. Amazon are magazinul de carti electronice pentru Kindle, Prima Instant Video si propriu magazin de aplicatii. Google trebuie sa-si adapteze toate serviciile sale pentru a functiona cu aceasta tableta.

5. Un pret mai bun?

Pana la sfarsitul anului 2011 a fost clar ca pretul a fost unul dintre diferentiatorii esentiali pentru o tableta. Kindle Fire probabil ca nu ar avea acelasi succes daca n-ar costa 199 de dolari. Google va trebui sa stabileasca un pret corect pentru propria tableta. Daca pretul Google Tablet va fi mai mare decat cel al Kindle Fire s-ar putea ca razboiul sa fie pierdut din start. Un pret mai mic ar putea fi singura optiune pentru Google pe nisa deschisa de Kindle Fire.

6. Disponibilitatea tabletei

Unul dintre motivele principale pentru care Amazon Kindle Fire are succes este disponibilitatea continutului. De fiecare data cand un utilizator incarca Amazon.com va gasi Kindle Fire pe pagina de start. Avand in vedere cat de popular este Amazon.com, acesta este un avantaj imens de publicitate. Pentru a combate acest lucru, Google ar trebui sa faca vizibila tableta oriunde.

7. Un mesaj de marketing clar

Este greu sa gasesti o singura companie, in afara de Apple si Amazon, care sa inteleaga cu adevarat cum functioneaza piata de tablete. Mesajele comerciale sunt abstracte si neclare. Reclamele online nu sunt adaptate pentru utilizatori si ce-si doresc acestia. Google trebuie sa stie cum sa se adreseze consumatorului si sa vanda un mesaj pe care consumatorul vrea sa-l auda.

8. Tinta de piata precisa

Unul dintre motivele pentru care Amazon are succes este faptul ca intelege carui segment de piata trebuie sa i se adreseze. Nu tinteste consumatorii cu bani, ci pe cei care nu si-au cumparat inca o tableta si care nici nu vor sa cheltuiasca prea mult pentru aceste produse, in cazul in care s-ar gandi sa cumpere una. Google, de asemenea, ar trebui sa identifice cu precizie carui segment de piata i se adreseaza.

9. Ecran de 7 inch

Exista multe voci care spun ca cea mai buna cale de a bate Amazon Kindle Fire este un dispozitiv cu ecran mai mare. Aceasta e o greseala pentru simplul motiv ca tableta ar putea fi perceputa ca un competitor pentru iPad. Ultimul lucru pe care si-l doreste Google este sa concureze impotriva iPad. Amazon Kindle Fire este de batut, dar iPad nu este.

10. Concentrarea pe servicii de tip cloud

Google trebuie sa se foloseasca de tableta sa pentru a sincroniza spatiul de stocare in cloud cu datele de pe tableta. Serviciile de tip cloud ar trebui sa fie in centrul oricarui plan Google.

#tableta google, #Amazon Kindle Fire , #Stiri Hardware