Producatorul de bere Heineken a anuntat un profit in crestere pe masura ce vanzarile in pietele emergente au compensat consumul scazut din tarile europene.
Cel de-al treilea producator de bere din lume, in functie de vanzari, a anuntat un profit net in crestere cu 30% in primul semestru al anului, fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la 783 milioane de euro, in mare parte datorita vanzarii participatiei la o mica fabrica din Republica Dominicana, in valoare de 131 milioane de euro, scrie Wall Street Journal.
Profitul inainte de taxe a crescut cu 1,6%, la 705 milioane de euro, sub estimarile analistilor de 737 milioane de euro. De altfel, veniturile au crescut cu 5% la 8,77 miliarde euro.
Vanzarile in SUA au crescut cu 2,4%, in timp ce, in vestul Europei, acestea au scazut cu 3,4%, mai ales in Olanda, Spania si Franta.
Actiunile companiei au inchis, marti, la 44,5 euro, dupa ce, in ultimele 12 luni, au castigat 23 de procente. Valoarea companiei se ridica la 25,6 miliarde de euro.
In Romania, in 2011, Heineken a inregistrat o cifra de afaceri de 1,04 miliarde de lei, in crestere cu 11,5% fata de rezultatele din anul precedent. Volumul vandut de compania a inregistrat o crestere de 7,5% in aceeasi perioada.
In primele sase luni ale 2012, volumul vanzarilor Heineken in Romania a crescut cu aproximativ 6% fata de aceeasi perioada a anului precedent.
Piata berii a inregistrat o crestere de 7 procente in primul semestru din 2012.