Heineken NV, al treilea producator mondial de bere, a raportat miercuri cresterea cu 20% a profitului net inregistrat in al primul semestru, depasind estimarile analistilor, pe fondul reducerii de cheltuieli si scumpirii produselor, relateaza Bloomberg.
Profitul net a urcat la 489 milioane euro (699 milioane dolari), fata de nivelul de 407 milioane euro raportat in urma cu un an, a anuntat compania, cu sediul la Amsterdam.
Analistii chestionati de Bloomberg mizau pe un rezultat de 425 milioane euro.
Heineken, ce produce berea Amstel, a redus cheltuielile cu aproximativ 50 milioane euro in prima jumatate a anului si a majorat preturile pentru a compensa efectele concurentei. Titlurile Heineken s-au apreciat cu 38% in 2009, depasind evolutia pe bursa a rivalului SABMiller Plc, care a inregistrat o crestere de doar 23%.
Veniturile obtinute in primul semestru au crescut cu 11%, la 7,18 miliarde euro, pe fondul scumpirii produselor si o majorare de 3,8% a volumului de bere produs, datorita achizitiei, in 2008, a unor divizii detinute de Scottish & Newcastle Plc.
Cantitatea de bere vandute de Heineken in Europa centrala si de est a scazut cu 13%, din cauza evolutiei slabe ale pietelor din Polonia si Rusia.