Mega-constructiile Chinei. De la autostrazi transcontinentale la gigante statii eoliene

Joi, 09 Iunie 2011, ora 12:00
4411 citiri
Mega-constructiile Chinei. De la autostrazi transcontinentale la gigante statii eoliene

Pe masura ce sute de milioane de chinezi se muta la orase si se "unesc" intr-o clasa de mijloc, China se confrunta cu o cerere uriasa de noi proiecte de infrastructura. 

Rezultatele acestor dezvoltari fortate de infrastructura sunt uimitoare: de la autostrazi care traverseaza continentul, la cea mai mare statie eoliana din lume, la Drumul Matasii modernizat care leaga Europa de India, la noi orase in desert, China a reusit sa arate lumii ce inseamna cu adevarat sa faci lucruri la scara mare.

Iata cateva dintre cele 108 proiecte imense care modifica, la propriu, suprafata pamantului, prezentate de Business Insider.

Telescopul Pingtang, in valoare de 102 milioane de dolari, va fi cel mai mare telescop radio din lume, la finalizarea sa, in 2016.

In laboratorul Synchrotron Radiation din Shanghai se realizeaza cele mai mari proiecte stiintifice din China, fiind cea mai scumpa statie de cercetare din tara, cu o valoare de 176 milioane de dolari.

Casa Operei Guangzhou este un proiect de 200 milioane de dolari si una dintre cele mai mari trei teatre din China.

Reteaua energetica Hainan este primul proiect subacvatic de acest fel din China, cu o valoare de 368 de milioane de dolari, care va lega sudul insulei Hainan cu China.

Tunelul Qunling este cea mai mare autostrada-tunel din China, valoare proiectului ridicandu-se la 473 milioane de dolari.

Sediile centrale ale televiziunii nationale chineze se afla intr-o cladire cu sase sectiuni orizontale si verticale, care acopera o suprafara de 473,000 de metri. Investitia este de 760 milioane de dolari.

Proiectul hidroelectric Tianhuangping, in valoare de 900 milioane de dolari, este cel mai mare din Asia si joaca un rol vital in asigurarea proviziilor de energie in China de Est.

Podul peste raul Yangtze, numit Wuhan Tianxingzhou valoreaza 1.7 miliarde de dolari si reprezinta o combinatie intre un pod de cale ferata si de carosabil.

Linia de metrou Nanjing valoreaza 1,7 miliarde de dolari si a fost finalizata in 2005 si utilizata de aproximativ 180 milioane de oameni pe an.

Gara Wuhan gazduieste cele mai rapide trenuri din lume care circula cu 350 km/h. Proiectul are o valoare de 2.12 miliarde de dolari.

Turnul din Shanghai, investitie de 2,2 miliarde de dolari, va avea 128 de etaje, devenind fi cel mai inalt zgarie-nori din China, si al doilea din lume cand va fi finalizat, in 2014.

Beijing Capital International Airport Terminal este cel mai mare proiect de constuctie din China si al treilea din lume, cu o valoare totala de 3,5 miliarde de dolari.

Proiectul in valoare de 5 miliarde de dolari Shanghai-Hangzhou maglev, va asigura cel mai rapid circuit de intercity din lume, cu o viteza de 450 km/h.

China este una dintre tarile care a semnat contractul pentru reconstructia anticului “Drum al Matasii” care leaga China si India de Europa, pentru o investitie de 6,5 miliarde de dolari.

La o valoare de 16 miliarde de dolari, podul Hangzhou Bay este cel mai mare proiect de constructie a unui pod peste mare din lume.

Statia eoliana Jiuquan costa 18.2 miliarde de dolari si va fi cea mai mare  baza eoliana din lume, la finalizarea sa, in 2013.

China este una dintre cele 32 de tari care a semnat o intelegere pentru constructia de autostrazi care sa strabata continentul si sa ajunga in Europa, pentru 44 miliarde de dolari.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#china, #constructii china, #infrastructura gigantica, #mega cosntructii china , #stiri Hidroelectrica