Lenovo: plus 133% la profit

Sambata, 24 Mai 2008, ora 01:37
2402 citiri
Lenovo: plus 133% la profit

Chinezii au avut dreptate: achizitia diviziei de PC-uri a IBM a fost o decizie inteleapta, spun analistii dupa ce au vazut primele informatii legate de rezultatele financiare ale companiei.

Lenovo Group, care acum este

pe locul patru la nivel mondial in industria computerelor, a anuntat

pe primul trimestru din 2008 o crestere a profitului net de 133%, iar

incasarile au crescut cu 13,5%, atingand 3,7 miliarde de dolari. Cresterile

au fost puternice in Asia si Europa, dar in Statele Unite compania nu

a reusit sa convinga, desi se mentine in crestere si aici.

 

Profitul companiei a fost de

140 de milioane de dolari in primele trei luni. "Lenovo continua

sa demonstreze ca targeturile pot fi atinse si ca strategiile sunt eficiente,

este cel de-al optulea trimestru de crestere sustinuta a profitului",

a declarat Yang Yuanqing, presedintele Consiliului Director al companiei.

 

Conform declaratiilor sale,

Lenovo se va axa pe cresterea vanzarilor in tarile in curs de dezvoltare

si pe extinderea afacerilor sale din retail. Vanzarile pe piata chineza

reprezinta doar o treime din afacerile companiei. Acestea au crescut

cu 18% fata de anul trecut, acumuland 1,29 miliarde de dolari in trimestru.

In Europa, Africa si Orientul Mijlociu (EMEA), compania a obtinut 879

de milioane de dolari, in crestere cu 30%. Vanzarile in Statele Unite

au crescut cu noua procente, totalizand un miliard de dolari, spun oficialii

companiei.

 

Pentru anul fiscal incheiat

la 31 martie, profitul a crescut in total cu 201%, cifrandu-se la 484

milioane de dolari. Incasarile companiei au crescut cu 17 procente,

atingand 16,4 miliarde de dolari.

 

Afacerile Lenovo cresc de la

trimestru la trimestru, profitul crescand mai rapid decat cifra incasarilor,

ceea ce arata ca programele realizate de IBM pentru reducerea costurilor

si optimizarea afacerilor functioneaza corect. Intr-o industrie ultra-concurentiala

si unde marjele scad continuu, Lenovo a obtinut o crestere a marjelor

de profit de la 13,5% anul trecut, la 15% anul acesta.

 

Compania chineza,

cunoscuta anterior ca Legend Group, a cumparat in 2006 divizia de computere

a IBM pentru 2 miliarde de dolari. In 2007 Lenovo a terminat integrarea

celor doua afaceri. Compania are in continuare dreptul de a folosi brandurile

ThinkPad pentru laptopuri si ThinCentre pentru desktop-uri. Contractele

de furnizare de echipamente ale IBM au trecut automat la Lenovo, iar

multe corporatii au preferat sa ramana alaturi de acelasi furnizor.

 

Lenovo a lansat recent pe piata

din Romania mult asteptatul notebook ThinkPad X300, cel mai usor si

mai bine echipat din clasa sa, creat pentru cei mai exigenti utilizatori,

dependenti de mobilitate. Ultraportabilul notebook, extrem de usor,

masoara mai putin de 1,85 cm in punctul sau cel mai subtire si are o

greutate minima de numai 1,33 kg. Laptop-ul are Windows Vista, procesoare

Core 2 Duo, 2GB de RAM, hard-disc SSD si placa video NVidia. Pretul

sau este insa la fel de uimitor, 3.250 de dolari plus TVA.