Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Diana Sucu investeste 300.000 de euro in mobila de lux, asa cum vezi doar in SUA. Si nu duce lipsa de cumparatori. "Vanzarile noastre cresc an de an"

Diana Sucu investeste 300.000 de euro in mobila de lux, asa cum vezi doar in SUA. Si nu duce lipsa de cumparatori. "Vanzarile noastre cresc an de an"
Diana Sucu, sotia omului de afaceri Dan Sucu, a intrat de cativa ani in lumea businessului si face pasi mari pe piata romaneasca. Anul acesta a investit 300.000 de euro intr-un showroom de 350 mp, pentru a porni o noua afacere care, spune ea, va atinge pragul de rentabilitate chiar in 2018.

Prin noul brand, Diana Sucu le propune romanilor putin mai "relaxati financiar" un altfel de stil de viata, de inspiratie americana.

Pe o piata dominata clar de mobila intaliana, ea pariaza pe stilul anglo-saxon, in care mobila are dimensiuni generoase si este axata pe confort. Desigur, totul intr-un ambalaj luxos care se adreseaza unui public elitist.

Desi nu se considera antreprenor, schimbarea pe care a facut-o cand a renuntat la presa a fost de bun augur, iar sotul sau a sustinut-o si a initiat-o in lumea mobilierului luxos de bun gust.

Tot alaturi de el, prin Fundatia Mobexpert, se implica in activitati de binefacere pe care le tine departe de ochii lumii.

"Ma induioseaza cazurile parintilor care nu au mijloacele financiare necesare pentru vindecarea sau ameliorarea sanatatii copiilor lor", povesteste Diana Sucu, intr-un interviu acordat Business24.

Ne-ar placea sa vorbim, pentru inceput, despre antreprenorul Diana Sucu. Cand ati decis sa intrati in lumea antreprenoriatului si ce v-a motivat?

Decizia a venit destul de natural, prioritatile mi s-au schimbat odata cu venirea si celui de-al doilea copil al nostru.

Eu am lucrat in televiziune multi ani si, asa cum stii si tu, timpul in mass-media nu iti apartine. Venise vremea sa fac si altceva.

Recunosc, mi-a fost greu sa ma decid asupra domeniului de activitate pe care urma sa il aleg.

Intr-o prima faza m-am gandit la o galerie de arta, dupa care la o gradinita. Am renuntat la ambele idei insa.

Am inceput sa-l insotesc pe Dan la targurile de mobila si decoratiuni si, fara sa constientizez, am descoperit ca mi-ar placea foarte mult sa raman in zona aceasta, a frumosului.

Sincer, cred ca nu as fi avut curajul sa incep aceasta afacere fara sustinerea sotului meu.

In 2012 am descoperit brandul Ethan Allen in Dubai. A fost dragoste la prima vedere! Mi-a placut stilul foarte mult si am realizat ca in Romania nu exista oferta in aceasta directie.

Asa a inceput povestea mea in ceea ce priveste antreprenoriatul. Apropo, antreprenor in familia noastra este Dan si atat.


Dupa Ethan Allen, ati adus in Romania Caracole.

Da, am inceput ca un monobrand, dar am realizat pe parcurs cat de diferite sunt gusturile clientilor mei si m-am straduit sa gasesc o optiune pentru fiecare dintre acestea.

In Bucuresti exista multe magazine de mobila de lux, dar toate promoveaza un unic stil, cel italian. Ethan Allen mi-a dat oportunitatea de a oferi un produs diferit.

Studiind mai departe piata americana, am realizat ca inclusiv Ethan Allen este targetat pentru un anumit gust, cel clasic-elegant.

Dar exista si gustul glamour - Caracole este cel mai bun creator pentru acest stil si, evident, nu putea lipsi din magazinul nostru. Ambele se potrivesc in case pe pamant, cu spatii generoase.


In urma unei investitii de 300.000 de euro, ati inaugurat recent showroom-ul Bernhardt Interiors, pe o suprafata de circa 350 mp, unde ati expus mobilier din lemn masiv pentru living, dining si dormitor, precum si tablouri ce poarta celebra semnatura John Richardt. Spuneti-ne mai multe despre aceasta investitie.

Cum in Romania se construiesc si multe apartamente, m-am orientat si catre Bernhardt - o optiune de a mobila un loft, indiferent daca iti place stilul modern sau industrial.

Bernhardt este un melanj intre designul italian si confortul american.

Bernhardt Interiors, ca si Ethan Allen, este un brand cu traditie, transmis din generatie in generatie, ceea ce ii atesta si mai mult valoarea.


Ce vanzari ati inregistrat pe acest segment, al mobilierului de lux?

Rezultatele noastre au fost bune de la inceput. Dupa primul an de functionare am fost deja pe break even.

Acest lucru ne-a confirmat premisa de afaceri de la care am plecat, si anume aceea ca stilul anglo-saxon este apreciat si cautat.

Vanzarile noastre cresc an de an, pe masura ce devenim mai cunoscuti.

Vreau sa va marturisesc ceva - dupa ce te familiarizezi cu produsele anglo-saxone, cu functionalitatea, confortul, dimensiunile generoase, nu te mai intorci niciodata la mobila italiana - la asa zisul "il belo inutile".


Ce se poarta, in materie de mobilier, in 2018?

Clientii nostri sunt informati, sofisticati si stiu exact ceea ce doresc. Nu informatia este ceea ce le lipseste, ci modul facil de a ajunge sa intre in contact cu produsele pe care si le doresc. Se poarta fericirea clientului nostru!


Revenind la sfera de business, ce v-ati propus sa realizati odata cu acest nou magazin pe piata din Romania?

Ne dorim sa fim capabili sa raspundem cat mai bine clientilor nostri. Ne-am targetat o crestere de 20% si chiar cred ca se poate.

Ce vanzari estimati in urmatorul an, prin showroom-ul Bernhardt Interiors?

Aceleasi vanzari pe care le-am avut cu Ethan Allen si Caracole in anul deschiderii.

Putem vorbi, mai concret, despre preturile pieselor de mobilier pe care le propuneti romanilor?

Este evident ca noi actionam in zona de lux, dar preturile produselor noastre sunt mai putin mari decat te-ai fi asteptat.

Cum ati descrie profilul clientului Bernhardt Interiors?

Este un client rafinat, sofisticat, relaxat financiar, caruia ii plac confortul si luxul.

Ce planuri de business aveti pentru viitorul apropiat?

Ne dorim sa fim cat mai relevanti pentru clientii nostri.

Sunteti recunoscuta si pentru activitatile dumneavoastra de binefacere. Va mai ramane timp sa va ocupati si de acestea, avand in vederea extinderea afacerilor de care va ocupati?

In urma cu 12 ani, atunci cand am infiintat Fundatia Mobexpert, ne-am propus sa daruim ajutorul nostru fara publicitate si fara actiuni de PR.

Ce va pot spune este ca noi continuam sa fim alaturi de cei care au nevoie de ajutor si majoritatea fondurilor merg in aceasta directie.

Ma induioseaza cazurile parintilor care nu au mijloacele financiare necesare pentru vindecarea sau ameliorarea sanatatii copiilor lor.

Cum reusiti sa va pastrati echilibrul intre afaceri si viata de familie, cu atatea planuri pe hartie?

In primul rand am o echipa foarte buna si dedicata afacerii noastre. Pe parte de vanzari avem designeri talentati si pasionati, iar managementul este competent si experimentat.

Astfel, pot calatori alaturi de sotul meu la cele mai indepartate targuri de mobila si decoratiuni din dorinta de a gasi produse frumoase pentru clientii nostri.

Sunt norocoasa sa am o echipa grozava, astfel incat sa-mi pot permite sa-mi petrec cat mai mult timp alaturi de toti cei trei baieti ai mei.

Consider ca familia este cel mai important dar pe care Dumnezeu mi l-a daruit. Diminetile si serile sunt doar ale noastre.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 12476 ori
Citeste mai multe despreDiana Sucu afaceri Sucu afaceri mobila