Florin Gheorghe, Theta: De la manager la antreprenor altfel

Sambata, 09 Noiembrie 2013, ora 00:00
7712 citiri
Florin Gheorghe, Theta: De la manager la antreprenor altfel

Florin Gheorghe este cel care a amenajat zona "food and beverage" din noul terminal Henri Coanda Otopeni, dar si cea de lounge. Tot el s-a ocupat de amenajarea Sky Club, Sky Pool si Sky Restaurant, o locatie de entertainment pe o suprafata de peste 10.000 de metri patrati in Paulesti, Prahova.

La doar 39 de ani, Florin Gheorghe conduce propria companie pe care a infiintat-o dupa ce a condus partea de vanzari din Colgate Palmolive Romania dar si a Pagini Aurii.

A renuntat la functia de director commercial Piritex, lider in comertul cu pardoseli si materiale de constructie, pentru Theta si pentru a "gusta" din notiunea de antreprenoriat "altfel".

"Am o pasiune pentru business si pentru relationare si nu pot sa spun ca decoratiunile interioare sunt o pasiune pentru mine.(...) Cea mai mare pasiune a mea este schi-ul. Cand plec la schi, nu ma mai gandesc, nu mai am stres, nu fac nimic, doar traiesc!", spune antreprenorul, intr-un interviu acordat Business24.

Ati declarat ca incercati sa fiti "altfel", ca brand. Ce inseamna asta?

Am inceput acest proiect la sfarsitul anului 2008, dupa ce atat eu cat si asociatul meu ne-am decis ca e momentul sa renuntam la viata de angajat pentru ceea de antreprenor. Ne-am dorit de la inceput sa cream o companie, unde toata lumea sa se considere acasa si ma refer aici la clienti, furnizori si proprii nostrii angajati.

Sloganul nostru "Any way, your way!" nu este intamplator. Facem tot posibilul, ca in activitatea nooastra sa indeplinim toate dorintele clientilor, asa cum isi doresc ei. Am inteles in aceasta perioada, ca daca lucrurile de desfasoara in aceasta directia si satisfactia materiala vine de la sine.

Dorim sa satisfacem solicitarile clientului atat in materie de design,dar si in executia proiectului. Avem o echipa tanara de profesionisti care fac din fiecare dorinta a clientului o provocare. Pana acum, am reusit.

Cum ati defini piata pe care activati, in acest moment? Care sunt concurentii dumneavoastra?

Este o piata in schimbare. Pe de o parte, consumatorul este mai atent la detalii, la caracteristici, la valoarea adaugata si, nu in ultimul rand, la pret. Cu siguranta ca volumul de vanzare a scazut in aceasta perioada, in schimb a crescut nivelul de calitate, ceea ce este un fapt pozitiv. Pe de o parte firmele de "garaj" au inceput sa mai dispara din peisaj.

Pe de alta parte, firmele serioase sunt nevoite sa se profesionalizeze, pentru ca altfel se vor vedea nevoite sa-si inchida portile. In ceea ce priveste concurenta noastra, este destul de greu de definit, caci ne miscam intr-o piata cu un numar foarte mare de producatori de dimensiuni mici. In orice caz concuram cu toate firmele care au reusit in ultimii ani sa se reorganizeze in functie de realitatile pietei.

Ati renuntat la pozitia de director al companiei Piritex, lider in domeniul sau de activitate, in 2008, pentru a fi antreprenor si a crea compania Theta. Ce putea sa va determine sa renuntati la acesta pozitie?

Piritex a fost pentru mine poate ceea mai mare provocare de pana atunci. In 11 ani am reusit sa pun umarul la cresterea volumului de afaceri de la 5 milioane de marci la 100 milioane de euro.

Din punct de vedere financiar, castig acum mult mai putin decat atunci, in schimb satisfactia ca am reusit, impreuna cu partenerii mei sa cream o companie, apreciata, care in patru ani a ajuns intr-o pozitie in care firme cu experienta de peste 15 ani nu au reusit sa acceada si faptul ca dezvoltarea noastra depaseste chiar si ceea ce am previzionat noi ne-a convins ca am facut un pas bun atunci.

Cum s-a nascut ideea si cat de dificil a fost sa creati acest business, in 2008?

Theta e o poveste foarte interesanta. Veneam, impreuna cu asociatul meu, dupa o lunga experienta manageriala a amandurora in firme antreprenoriale mari, intr-un start-up pornit, probabil, in cea mai nepotrivita perioada a ultimilor ani.

In toamna lui 2008, la BIFE am comandat utilajele pentru noua firma, iar in ianuarie 2009 ne-am trezit cu utilaje de 300.000 de euro in incercarea de a pune bazele unei companii producatoare de mobilier care voia sa fie "diferita".

Era perioada in care criza economica lovea in plin Romania, eram un pic speriati, caci foarte multe firme de profil incepusera sa-si inchida portile, clientii erau din ce in mai putini, noi eram la inceput, fara experienta, fara portofoliu si cu un nivel al cheltuielilor destul de ridicat, avand in vedere investitiile facute.

Cred insa, ca aceasta perioada de criza ne-a ajutat, intrucat nefiind obisnuiti sa ne caute clientii pe noi, nu i-am asteptat, ci am plecat noi sa-i cautam.

Am creat o echipa de vanzari, am deschis un mic showroom in Bucuresti, am colaborat la inceput cu designeri independenti, mai apoi ne-am angajat propriii designeri si am atacat segmentul rezidential de lux.

Am inceput sa importam materiale sofisticate pentru a ajunge la nivelul impus de un astfel de segment si astfel am intrat in contact cu firme din Europa. La o astfel de intalnire am primit o propunere sa ofertam mobilier custom-made pentru o firma din Olanda.

Am ofertat si, avand in vedere ca era vorba despre foarte multa manopera, am castigat un contract ce avea sa ne deschida atat alte porti la export, cat si increderea clientilor autohtoni.

Am completat gama de produse de mobilier cu produse complementare, cum ar fi pardoseli, tapet, perdele, electrocasnice, incercand sa cream linii de business independente.

In 2011, am deschis un showroom, in sistem de franciza, la Ploiesti si cred ca acesta este un punct de plecare important pentru viitorul unor francize specializate pe mobilier casnic in Romania. Am incercat sa devenim prietenii arhitectilor si nu spunem niciodata "nu", incercam sa punem in practica ideile acestora si se pare ca ne iese foarte bine.

Am continuat sa investim in tehnologie si sa deschidem noi oportunitati pe piata romaneasca. Am investit in oameni, atat in cei direct productivi, cat si in personalul neproductiv, si am reusit acum, dupa patru ani, sa cream o echipa care functioneaza bine.

Mihai Toma este partenerul dumneavoastra in acest business. Cum l-ati cunoscut si cum s-a nascut aceasta colaborare?

Pe Mihai il cunosc de foarte mult timp. Am inceput "relatia" in familie, atunci cand am devenit cumnati. Prin 2003 atunci cand Piritex era in plina dezvoltare m-am hotarat sa-l aduc in echipa manageriala, desi relatia de rudenie nu era un avantaj pentru el.

S-a descurcat si a dovedit ca poate, in scurt timp a primit gestionarea retelei de retail a Piritex iar in 2005 a preluat o investitie foarte mare in Ploiesti in domeniul productie de mobilier de volum, din pozitia de Manager General.

As putea spune ca idea Theta ii apartine, el fiind cel care a venit cu propunerea acestui business. L-a inceput mi s-a parut complicat, insa ne-am convins unul pe altul ca e o idea viabila si am pornit la drum. Reusim sa ne completam unul pe altul si probabil o mare parte din retete succesului nostru o reprezinta modul in care am reusit noi doi sa relationam.

In orice caz, suntem o companie care pune accent pe valoarea angajatilor si asta este motivul pentru care am decis in 2012 ca e momenul sa cedam o parte a actiunilor noastre unuia dintre angajatii nostri.

Am realizat atunci ca singura varianta sa-l putem pastra in companie este sa-i oferim un punct de interes si deasemenea am realizat ca ramanerea lui in companie va fi benefica pentru toata lumea. Asa ca acum suntem trei si nu excludem pe viitor sa extindem echipa actionarilor.

Ati inceput afacerea cu o cifra de afaceri de 288.000 de lei si un angajat, in 2008, urmand ca in 2011 sa ajungeti la o cifra de afaceri de aproape sase milioane de lei. Ce cifra ati inregistrat in 2012? Ce estimari aveti in ceea ce priveste cifra de afaceri din 2013?

Sincer, primul an in care am facut cifra de afaceri considerabila din business-ul Theta a fost 2009, atunci cand am inceput productia de mobilier. Pana atunci, business-ul companiei s-a bazat pe servicii de consultanta, catre diverse companii.

Pana in 2012 am realizat cifre de afaceri atat din productia de mobilier cat si din serviciile de consultanta. In 2012 am decis sa ne concentram exclusiv pe dezvoltarea brandului si a cifrei de afaceri din productia de mobilier.

Am renuntat la contractele de consultanta si acest lucru s-a vazut in cifra noastra de afaceri aceasta ineregistrand o scadere fata de 2011 pana la valoarea de 5,3 milioane de lei.

Insa inca o data s-a dovedit ca aceasta decizie a fost una excelenta, intrucat concentrarea exclusive p acest business ne aduce in pozitia in care anul acesta vom inchide exercitiul financiar cu o cifra de afaceri in jur de 7 -7,5 milioane de lei.

Ce profit ati inregistrat in 2012?

Nu cred ca este forte important sa vorbim de o cifra pe care o gasim in actele contabile. In 2012 am investit mult asa ca profitul nu a fost semnificativ.

Care a fost secretul acestei evolutii?

Experienta, munca de echipa, respectul fata de partenerii si angajatii nostrii, planuri pe termen scurt si mediu si urmarirea acestora sunt cu siguranta aspect importante ale succesului nostru.

Spuneti-ne si cateva lucruri despre investitiile pe care le aveti in plan.

In toata aceasta perioada am investit permanent in toate directiile. Ne-am calificat de curand pentru o cofinatare din fonduri Europene si estimam pentru anul 2014 investii de circa 400.000 de euro in capacitatea de productie, precum si in dezvoltare sitemului informatic.

Care sunt cele mai importante proiecte pe care le-ati realizat impreuna cu Theta?

Sunt multe proiecte importante pe care am reusit sa le ducem la bun sfarsit in cei cinci ani de activitate. Despre unele putem vorbi, despre altele nu, intrucat contractele de confidentialitate nu permit.

Printre cele de care putem vorbi as aminti proeictul realizat in noul terminal al aeroportului Henri Coanda, unde Theta a furnizat toate amenajarie pentru zona de food.

Deasemenea proiecte importante am desfasurat impreuna cu partenerii nostrii din Belgia, unde am finalizat pana in acest moment trei proiecte mari, un camin de batrani, un hotel si un spital, pentru care noi am produs, furnizat si montat tot mobilierul.

Care este proiectul dumneavoastra de suflet, pana acum?

Cel mai important proiect al meu este familia mea, fara de care nu cred ca as fi realizat atat de multe. Pe plan profesional, nu am doar un proiect de suflet, sunt multe proiecte in care m-am implicat.

Aveti o pasiune pentru decoratiuni interioare? V-ati ocupat de asta vreodata si pe plan personal?

Am o pasiune pentru business si pentru relationare si nu pot sa spun ca decoratiunile interioare sunt o pasiune pentru mine. Dar, da, m-am implicat si pe plan personal, atunci cand ne-am construit si amenajat casa, precum si in momentul in care am decis sa o reamanajam.

Care este cea mai relaxanta activitate pentru dumneavoastra? Dar cel mai relaxant loc?

Cea mai mare pasiune a mea este schi-ul. Cand plec la schi, nu ma mai gandesc, nu mai am stres, nu fac nimic, doar traiesc!

Cat despre cel mai relaxant loc, un singur raspuns: acasa cu sotia si fetita mea.

Unde alegeti sa va petreceti, de obicei, vacantele?

Iarna merg la schi de cate ori pot, atat in Romania, cat si in Italia, Austria sau Elvetia.

Vara, mai mult in Delta si la munte cu cortul. Imi place sa-mi petrec timpul in natura.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Prețuri imense la Mamaia Nord și la Poiana Brașov. Cât a ajuns să coste o noapte de cazare pentru minivacanța de 1 Mai și Paște
Prețuri imense la Mamaia Nord și la Poiana Brașov. Cât a ajuns să coste o noapte de cazare pentru minivacanța de 1 Mai și Paște
România continuă să fie pe primul loc în UE când vine vorba despre inflație. Un bun exemplu în acest sens reprezintă tarifele din stațiuni, stabilite de hotelieri. Față de anul trecut,...
Cu 218 kilometri pe oră pe DN 55. Șoferul vitezoman a rămas 3 luni fără permis
Cu 218 kilometri pe oră pe DN 55. Șoferul vitezoman a rămas 3 luni fără permis
Dolj: Şofer înregistrat de radar în timp ce conducea cu viteza de 218 kilometri pe oră pe DN 55 Un şofer din Craiova a rămas fără permisul de conducere pentru 120 de zile după ce a fost...
#firma amenajare zona food Otopeni, #amenajare Sky Bar Paulesti, #director Theta amenajari , #Afaceri de succes