Iutta: Povestea unui business romanesc creat pentru a fi promovat peste hotare

Sambata, 22 Iunie 2013, ora 00:00
6154 citiri
Iutta: Povestea unui business romanesc creat pentru a fi promovat peste hotare

Antreprenoriatul la 22 de ani pare o idee greu de conceput, cu atat mai mult antreprenoriatul care sa promoveze mestesugurile traditionale romanesti sub forma unor accesorii de lux demne de podiumurile internationale.

Acest lucru nu este, insa, imposibil. Au dovedit-o Nicoleta Chirica, Olivia Sandu si Raisa Beicu, trei tinere care au pornit recent o afacere de la zero si care estimeaza ca vor ajunge la break-even chiar la sfarsitul acestui an.

"Iutta a fost provocarea de a transforma un vis in realitate. Pur si simplu, am vrut sa vedem cum am putea sa facem din pasiunea noastra un business", sustine Raisa Beicu, una dintre fondatoare, intr-un interviu acordat Business24.

"In acest moment suntem in negocieri cu diferite galerii si concept store-uri atat din plan local, cat si international. Avand in vedere interesul manifestat, gandim un plan de extindere international, astfel incat Iutta sa ajunga in toata lumea", sustine aceasta.

Cum a inceput povestea Iutta?

Iutta a fost raspunsul firesc la nevoia de a readuce autenticul in contemporan si a reinterpreta traditia. Nicoleta Chirica, fondatorul si designerul Iutta, si-a propus sa deschida un atelier de creatie pentru care romanescul sa reprezinte sursa principala de inspiratie, iar de aici la brandul Iutta nu a mai fost decat un pas.

Numele a pornit de la Iudita, un personaj biblic din antichitate care a devenit simbol al luptei impotriva abaterii poporului de la adevaratele sale valori. Prin asociere cu iuta, planta folosita in industria textila, a reiesit varianta finala Iutta, care simtim ca exprima cu fidelitate viziunea noastra.

Cat de mare a fost investitia in acest brand si cand estimati ca veti ajunge la break-even?

Investitia nu a fost foarte mare, iar pana acum am folosit bootstrapping-ul pentru a sustine business-ul. Nu putem spune ca a fost usor, insa cu incredere am reusit sa gasim oportunitatile si resursele de care am avut nevoie.

Am trecut printr-o perioada de testare si de aici ne indreptam catre o alta etapa: cea de maturizare si cristalizare a conceptului afacerii. Ne-am propus sa ajungem la break-even pana la sfarsitul acestui an si avem in plan sa accesam o sursa de finantare prin care sa putem creste business-ul spre un alt nivel.

Ati lansat, in urma cu o luna, prima voastra colectie. Care a fost reactia publicului la cea dintai colectie Iutta?

Cu sinceritate va spunem ca nu ne asteptam la o reactie atat de puternica din partea publicului. Inca de la inceput, cei din jur ne-au sustinut proiectul, ne-au intrebat despre povestea acestui brand si au fost interesati despre ce va urma. Faptul ca tot mai des primim feedback pozitiv si intrebari despre colectiile viitoare ne incurajeaza zi de zi si ne impulsioneaza sa lucram cu tot mai mult drag. Si lucrurile facute din pasiune chiar se dovedesc a fi si cele mai reusite.

Credeti ca exista o tendinta in preferintele romancelor catre stilul traditional romanesc?

In ultima perioada am sesizat ca reinterpretarea traditiei a fost primita foarte bine, motiv pentru care au aparut multe colectii care au la baza motivele romanesti. Ceea ce ne dorim este ca acest val sa contribuie la formarea unui public constient de valorile pe care le-a mostenit si pe care le poate duce mai departe, la randul sau. Mai mult, speram ca aceasta preferinta pentru traditie sa nu fie doar o moda, prin Iutta incercand sa construim un stil de viata autentic, in acord cu individualitatea poporului nostru.

Ce planuri aveti in 2013 si mai departe?

In acest moment suntem in negocieri cu diferite galerii si concept store-uri atat din plan local, cat si international. Avand in vedere interesul manifestat, gandim un plan de extindere international, astfel incat Iutta sa ajunga in toata lumea.

Aveti, asadar, in plan promovarea acestor genti in stil romanesc autentic si peste hotare,

Prin natura ei, Iutta a fost conceputa pentru a fi promovata peste hotare. Fiind construit tocmai pentru a reda autenticul pur romanesc, acest brand va fi, speram noi, cunoscut cat mai degraba si in alte tari.

Chiar credem ca acest val al promovarii romanescului, pe care il observam in ultima perioada, merita sa depaseasca sfera autohtona si sa ajute la brandingul tarii noastre.

Ne place sa credem ca Iutta, prin povestea ei, se va alatura portofoliului de branduri romanesti care s-au impus la nivel international.

Cum ati alege sa promovati stilul romanesc pe marile podiumuri ale lumii?

Continuand ceea ce am inceput prin prima colectie: am surprinde esenta si am reinterpreta valorile. Am puncta elementele ce ne diferentiaza la nivel de cultura si traditii, insa intr-un mod inovativ, contemporan, prin combinatii inedite, care sa aiba impact cu valoare pozitiva, sa starneasca curiozitate si admiratie.

Cui se adreseaza gentile?

Iutta este un brand pentru femeia eleganta, rafinata si cu multa incredere in ea, care nu evita sa-si puna in valoare senzualitatea si puterea prin simboluri ale traditiei. Aceste valori pot fi regasite si in identitatea vizuala a brandului, care reprezinta coloana, ascensiunea spre infinit, dar si femeia puternica.

Va veti axa doar pe genti in editie limitata sau va tenteaza sa va extindeti si pe alt tip de creatii?

Urmeaza sa diversificam si linia de productie, dar momentan investim mult timp in a intelege consumatorul cat mai bine pentru a perfectiona si a inova ceea ce avem deja construit pana in acest moment. Ne dezvoltam incet, dar sigur.

Ce-i atrage pe straini la accesoriile Iutta? (Galerie Foto)

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Huawei a lansat oficial noua sa serie de telefoane, Huawei Pura 70. La ce prețuri sunt oferite dispozitivele
Huawei a lansat oficial noua sa serie de telefoane, Huawei Pura 70. La ce prețuri sunt oferite dispozitivele
Huawei a lansat oficial în China noua sa serie de telefoane, Huawei Pura 70, care include modelele Pura 70, Pura 70 Pro, Pura 70 Pro+ și Pura 70 Ultra. Lansarea coincide cu aniversarea a 12...
Veste bună pentru șoferii de mașini electrice! Google Maps anunță noi funcții
Veste bună pentru șoferii de mașini electrice! Google Maps anunță noi funcții
Google Maps a anunțat introducerea unor noi funcții, dedicate în special utilizatorilor de mașini electrice. Îmbunătățirile vizează facilitarea accesului la informații despre stațiile...
#business perste hotare, #accesorii traditionale lux, #povestea Iutta , #Afaceri de succes